آزادسازی قیمت خودروها با چه استدلال و بهانه ای؛ آیا چهار چرخ ایرانی از انحصار خارج شده است؟

دریافت خبر : جمعه 26 مرداد 1397 ساعت 16:48
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، توضیحاتی پیرامون الزامات آزادسازی قیمت خودروها ارائه کرد.

رمضانعلی سبحانی فر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با اشاره به درخواست خودروسازان برای آزادسازی قیمت ها، گفت: موضوع خروج قیمت گذاری خودروها از زیرمجموعه شورای رقابت و تصمیمات آن و آزادسازی قیمت گذاری خودرو باید در شورای اقتصاد مطرح شود و شورای اقتصاد باید تصویب کند که آیا خودروسازی ها می توانند از زیرمجموعه شورای رقابت خارج شوند یا خیر.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در شرایط کنونی آزادسازی قیمت خودرو به صلاح نیست، افزود: اگر در شرایط عادی قیمت ها آزاد شود قطعا بین عرضه و تقاضا توازنی برقرار می شود، اما در شرایط کنونی آزادسازی قیمت خودرو ضرورتی ندارد.
در شرایط کنونی بازار خودرویی ظرفیت آزادسازی قیمتی را ندارد
وی با اشاره به اینکه اصولا دولت و هر یک از سازمان ها در قیمت گذاری اشتباه است، ادامه داد: قیمت گذاری باید در حاشیه بازار صورت گیرد و با نظارت صحیح، از اجحاف جلوگیری شود، اما در شرایط کنونی بازار خودرویی ظرفیت آزادسازی قیمتی را ندارد. 
نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تا زمانی که تنوع در بازار خودرو داخل وجود ندارد، افزایش قیمت به ضرر مشتری و خریدار است، البته در سال های اخیر تعداد شرکت های خودروسازی تا حدودی افزایش یافته است.
برای آزادسازی قیمت خودرو باید مجوز واردات صادر شود
وی با بیان اینکه برای آزادسازی قیمت خودرو تعرفه های واردات باید متعادل شود، افزود: برای آزادسازی قیمت خودرو باید مجوز واردات صادر شود، اما اکنون که به هیچ وجه اجازه واردات خودرو وجود ندارد، انحصار در بازار خودرو ایجاد و رقابتی نیز شکل نگرفته که براین اساس قیمت ها ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@