وقتی فروش بلیت کنسرت به یک تجارت تبدیل می شود

خبر آنلاین پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۷:۱۷
خراسان نوشت:هرچند طبق آمار ایسپا، 80 درصد مردم به کنسرت نمی روند اما نکته هایی وجود دارد که نشان می دهد رصد کنسرت ها برای برخی در حاشیه، بازار پول سازی ساخته است.

کافی است به سایت های آگهی رایگان، مانند دیوار و شیپور، نگاهی بیندازید تا متوجه شکل گرفتن یک تجارت به ظاهر خرده پا در موسیقی، یعنی خریدوفروش بلیت کنسرت، در هر سبکی باشید. تعداد بالای بلیت های فروشی از برخی خواننده ها و نوازنده ها که از قضا هر کدام در ژانر خود موفقیت یا محبوبیتی دارند، نشان می دهد این فروش ها تنها یک اتفاق نیست و برخی از آن ها، صرفا به قصد فروش با قیمت های بالاتر، خریداری شده است تا همچنان دلالی، کسب وکار عده ای باقی بماند.
توضیح کوتاهی از وضعیت صندلی، نحوه فروش و قیمت بلیت کنسرت داده و نوشته است :«به علت مشکلاتی خودم نمی تونم برم. پیامک بفرستین خودم زنگ می زنم.» البته بعضی دیگر، همین توضیح مختصر را هم نداده اند و این تقریبا حکایت اغلب بلیت هایِ فروشیِ کنسرت در سایت های آنلاین است. جالب این که با بررسی برخی بلیت ها، می توان متوجه شد که فروشنده بلیت کنسرت کیهان کلهر، علیرضا قربانی، بهنام بانی و مهدی احمدوند یک نفر است!
از طرفی، تعداد زیاد این بلیت ها نشان می دهد همه فروش ها به دلیل مشکل شخصی نیست و به نظر می رسد پای بازار سیاه از این طریق به موسیقی هم باز شده است. جالب این که این جریان، کاملا با جریان روز موسیقی همخوان است؛ دلال ها سلیقه هر سبک را می شناسند و به همین دلیل می توان به راحتی بلیت کنسرت مد نظر خود را پیدا کرد؛ منتها با قیمت های غیر واقعی. فروش چند برابر قیمت واقعی برخلاف تلاش گروه کیهان کلهر مبنی بر شکل نگرفتن بازار سیاه بلیت کنسرت «شهر خاموش»، این اتفاق افتاده است. بلیت های هر دوره کنسرت او در تالار وحدت که با توجه به موقعیت قرارگرفتن صندلی از ۵۰ تا ۱۶۰ هزارتومان متغیر بود، در ساعت آغازین ...