گلف GTI کلاب اسپرت ۲۰۲۱ مجهز به پیشرانه چهار سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۲۹۶ اسب بخار و با مجموعه ای از به روزرسانی ها در سیستم تعلیق و ایمنی معرفی شد.

با ادامه رشد بازار هاچ بک، تنها مسئله ی زمان بود که فولکس واگن نسخه قدرتمندتری از Mk8 گلف GTI به بازار عرضه کند. در همین راستا این خودروساز از ۲۰۲۱ فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت (Clubsport) مدل ۲۰۲۱ رونمایی کرد.
مانند GTI استاندارد، GTI کلاب اسپرت هم از پیشرانه چهار سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ بهره می برد. این پیشرانه در مدل استاندارد ۲۴۲ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند که با رقبایی مانند هیوندای i30 N فاصله بسیار کمی دارد. بااین حال پیشرانه GTI کلاب اسپرت ۲۹۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تحویل می دهد تا آن را از نسخه معمولی گلف متمایز کند. این دستاوردها با اینترکولر بزرگ، توربوشارژر جدید کنتیننتال و ریمپ کردن نرم افزار ECU به دست آمده اند.
جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه با پیشرانه جفت شده است و چرخ های جلوی خودرو را به حرکت درمی آورد. مهندسان فولکس واگن می گویند این هاچ بک در کمتر از ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست می یابد و حداکثر سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. جعبه دنده دو کلاچه در مقایسه با جعبه دنده مدل GTI معمولی، نسبت دنده کمتری دارد.
از سوی دیگر، فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت با دیفرانسیل جلوی مجهز به قفل الکترومکانیکی VAQ همراه است که جایگزین سیستم الکترونیکی XDS استاندارد GTI می شود. این دیفرانسیل جدید بسته به حالت رانندگی قابل تنظیم است. از دیگر موارد به روزشده می توان به افزایش زاویه کمبر در تعلیق جلو، دسته بازوی کنترلی جدید در عقب، بست های جدید چرخ ها، یاتاقان های سفارشی دمپر و پیکربندی جدید فنرها اشاره کرد. سیستم کنترل پویای شاسی (DCC) همچنین با پانزده ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار