رتبه‌بندی کسب و کارهای مجازی باعث از بین رفتن انحصار می‌شود

لوگوی ایرنا ایرنا . دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ساعت ۷:۱۵
تهران- ایرنا- روزنامه ایران در گزارشی آورده است: رتبه بندی یکی از اقدام های حمایتی این مرکز از کسب و کار و تسهیل امور بویژه کسب و کارهای نوپا برای افزایش رقابت پذیری، کمک به تصمیم گیری بهتر مصرف کنندگان و توسعه و ترویج تجارت الکترونیکی و غلبه بر برخی انحصارهای ایجاد شده از سوی کسب و کارهای بزرگ است.

روزنامه ایران دوشنبه ۶ بهمن در گفت وگو با محمدجواد هادی معاون مرکز توسعه تجارت الکترونیک به بررسی رتبه بندی و دغدغه های فعالان این حوزه پرداخت و نوشت:  مرکز توسعه تجارت الکترونیک، فاز دوم رتبه بندی کسب و کارهای مجازی را از تابستان آغاز کرده است ولی تشکل های کسب و کارهای مجازی کماکان به این موضوع اعتراض دارند و در این راستا به تازگی در نامه ای خطاب به وزیر صمت خواستار توقف و بازنگری در رتبه بندی کسب و کارهای مجازی شدند.  
مرکز توسعه تجارت الکترونیک با چه هدفی به رتبه بندی کسب و کارهای مجازی اقدام کرده است؟
اعتماد از نگاه کسب وکار و مصرف کننده حائز اهمیت است. با توجه به تأثیر بالای عامل «اعتماد» در رفتار خریداران در فضای مجازی، یک کسب وکار برای جذب مشتری بیشتر و حفظ جایگاه رقابتی خود، همواره نیازمند جلب اعتماد بیشتر مصرف کنندگان است. از این رو از ابتدای اعطای نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) به عنوان مجوز کسب و کارهای اینترنتی (به استناد قانون تجارت الکترونیکی از اواخر دهه ۸۰ ) قرار بود به کسب و کارهای مجازی یک تا ۵ ستاره داده شود ولی تاکنون ساز و کار ارزیابی و ارائه آن به کسب و کارها اجرایی نشده بود که این فاز از تابستان اجرایی شده است.
پروژه رتبه بندی کسب و کارهای اینترنتی با اتخاذ رویکرد طیفی جهت سنجش اعتماد در کسب و کارهای اینترنتی و با هدف ایجاد یک سیستم خودکنترل در حوزه تعامل کسب و کار و مصرف کننده، بهبود مستمر عملکرد کسب و کار بر مبنای معیارهای صحیح و قابل سنجش و ارائه معیاری قابل درک برای کمک به مصرف کننده در انتخاب صحیح، طراحی و پیاده سازی شده است.
معیارهای این مرکز برای رتبه بندی کسب و کارهای مجازی ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار