ایران اکونومیست- در شرایطی که معاون وزیر راه از ارسال پیامک به رانندگان ماشین های عمومی و سنگین برای پرداخت عوارض الکترونیکی هشت ماهه گذشته آزادراه ها خبر داد و رییس اتحادیه سواری کرایه گفته است که رانندگان این اتحادیه نمی توانند این مبالغ هنگفت را به صورت یکجا پرداخت کنند، مشخص نیست این عوارض میلیونی برای سه هزار راننده ماشین های سواری کرایه بین شهری چگونه می خواهد پرداخت شود؟

الکترونیکی شدن پرداخت عوارض آزادراه های کشور از اواخر سال گذشته آغاز و در چهار آزاد راه کشور به صورت آزمایشی اجرایی شد. در این آزادراه ها گرچه دیگر خبری از توقف ماشین در عوارضی ها و ایجاد ترافیک نبود و مردم از طریق سامانه های اینترنتی، پیامکی و اپلیکیشن های موبایلی آن را پرداخت می کردند اما در این میان برخی از رانندگان به ویژه رانندگان خودروهای عمومی و سنگین مدعی شده بودند که نمی توانند عوارض خود را پرداخت کنند چرا که به آن ها اطلاع رسانی نشده است.
بهنام داودی -مدیرکل بهره برداری آزادراه های کشور- حدود سه ماه پیش درباره شیوه پرداخت و احتمال قسطی شدن عوارض الکترونیکی آزادراه های کشور برای ماشین های عمومی و سنگین که اتفاقا جزو پرترددها هم محسوب می شوند، به ایسنا گفت: به دلیل بالا بودن مبالغ عوارض برخی از این خودروها، پرداخت آن به صورت قسطی تصویب شده و به زودی فرآیند و چگونگی آن به مالکان خودروها ابلاغ خواهد شد.
این در حالی است که خیرالله خادمی -معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور - در این باره در گفت وگو با ایسنا اظهارکرد: برای محاسبه و پرداخت عوارض ماشین های عمومی و سنگین نیاز به شناسایی آن ها داشتیم که این کار از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و نیروی انتظامی انجام شد و پیامک پرداخت عوارض به آن ها در حال ارسال است. وی تاکید کرد: از مردم خواهش می کنیم تا هر چه سریعتر نسبت به پرداخت عوارض خود اقدام کنند تا جریمه یا دیرکرد برای آن ها در نظر گرفته نشود.
وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه پیش از این قرار بود پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراهی برای خوردوهای عمومی و سنگین به دلیل ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار