قرنطینه و خودجداسازی از کاربردی ترین راهکارهای موجود برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های عفونی فراگیر هم چون کووید ۱۹ است که شامل دوره های ۱۴ روزه ماندن در خانه و پرهیز از برقراری تماس های فیزیکی با سایرین می شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا ، راهکارهای قرنطینه و پرهیز از برقراری تماس های فیزیکی با مختل شدن زندگی روزمره و الزام به تغییر بسیاری از عادت های نهادینه شده همراه است که همین امر مشکلات بسیاری را در پی خواهد داشت. در بعضی موارد این تغییر عادت ها می تواند با فشارهای روانی بسیاری همراه باشد که منجر به تغییر خلق و خو و حتی ایجاد رفتارهای تهاجمی مختصر میان اعضای خانواده شود چراکه خانه نشینی و توقف فعالیت های عادی روزانه تأثیر تضعیفی بر روحیه دارد.
در حالت کلی این راهکارها می تواند به سه مؤلفه مهم سلامت روان آسیب برساند که شامل احساس استقلال، ارتباط با دیگران و حس مؤثر بودن می شود. به همین دلیل توصیه می شود که پیش از اقدام به خودجداسازی و قرنطینه خانگی دست به اقداماتی زد تا تمامی ساکنان خانه را به لحاظ روانی و عاطفی برای کنار هم قرار گرفتن ۲۴ ساعته در طول مدت ۱۴ روز آماده کرد.
برای مثال می توان در روزی مشخص قبل از عملی کردن این تصمیم همه اعضا را در کنار هم جمع و اقدام به انعقاد نوعی پیمان خانوادگی برای این مدت کرد. در این پیمان لازم است بزرگ ترین چالش های پیش رو را شناخت، نقاط قوتی را که می تواند به سایر اعضای خانواده کمک کند مشخص کرد، در مورد نگرانی ها و رخدادهای مورد انتظار در طول قرنطینه به گفتگو پرداخت، به منظور بهتر شدن اوضاع برای هر فرد نقشی تعیین کرد و بدین ترتیب نوعی پیش آگاهی مشخص شده به وجود آورد. برای انعقاد این پیمان لازم است به رعایت نکات ویژه ای دقت کرد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم:
صداقت
لازم است که والدین کاملاً صادقانه و البته متناسب با سن بچه ها با آن ها صحبت کنند و شرایط را کاملاً توضیح دهند. ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار