راهکار هایی برای جوان ماندن مغزدرعصردیجیتال

دریافت خبر : پنجشنبه 05 بهمن 1396 ساعت 13:54
راهکار هایی برای جوان ماندن مغزدرعصردیجیتال
برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های مغزی با رعایت راهکارهایی ساده اما موثر می توانید در دوران سالمندی نیز ذهنی جوان و سالم داشته باشید.

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز ، جوان و سالم ماندن مغز که مهمترین عضو مرکز فرماندهی بدن به شمار می آید برای حفظ سلامت و جلوگیری از ابتلا به بیماری ها بسیار مفید است.
در دنیای دیجیتال افراد به شدت در معرض تابش امواج مایکروویو از وسایل ارتباطی الکترونیکی مانند تلفن همراه قرار دارند به همین دلیل نرخ ابتلا به بیماری هایی، چون سرطان مغز، آلزایمر، سردرد و میگرن بیش از گذشته شده است.
سلامت نورون های مغزی اهمیت فراوان دارد و درصورتی که این بخش ها از مغز آسیب ببیند احتمال ابتلا به بیماری های روحی و جسمی وجود دارد.دراینجا راهکار هایی برای تقویت نورون ها، افزایش گردش خون و اکسیژن در سلول های مغزی توصیه می شود.
صبح
مصرف ماهی برای صبحانه مانند مسواک زدن و یا مصرف تخم مرغ به همراه خوراک یک گزینه عالی برای حفظ سلامت است.
وعده ناهار
در زمان مصرف وعده ناهار خوردن مواد غذایی حاوی اسید های چرب امگا سه مانند تخم مرغ، ماهی و دانه هایی، چون لوبیا و تخم کدو می تواند سبب بهبود جریان خون به مغز و افزایش سلامت آن شود.مصرف اسید های چرب امگا سه همچنین سبب جلوگیری از ابتلا به زوال عقل و آلزایمر در افراد سالمند می شود.
پژوهش های جدید همچنین نشان داده است مصرف روغن ماهی حتی می تواند سبب جلوگیری از آتروفی مغزی (کاهش حجم مغز) در افراد سالمند شود.
افزون بر ماهی، افراد می توانند با اضافه کردن دانه جوز یا گردو به خوراک خود در وعده های غذایی مختلف میزان اسید امگا سه مورد نیاز بدن خود را تامین کنند که سبب سلامت مغز و خونرسانی به بافت سلول های عصبی می شود.
زغال اخته یا بلو بری نیز یکی از میوه های بسیار مفید برای سلامت بدن است که حاوی اسید های چرب امگا ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@