چرا مردم به رسانه ها بی اعتمادند؟

دریافت خبر : چهار‌شنبه 20 دی 1396 ساعت 11:44
چرا مردم به رسانه ها بی اعتمادند؟

بروز و ظهور تکنولوژی های نوین ارتباطی به ویژه در فضای مجازی و دیجیتال نیاز به فرهنگ سازی و آموزش در زمینه نحوه و شیوه استفاده از این فضا را دو چندان کرده به طوری که امروز بیش از هر چیز دیگری باید به سواد رسانه ای به عنوان الفبای روش زندگی در عصر جدید نگریست.
سواد رسانه ای (Media Literacy) مجموعه ای از مهارت های قابل یادگیری است که به توانایی دسترسی، تجزیه و تحلیل و ایجاد انواع پیام های رسانه ای اشاره دارد و یک مهارت ضروری در دنیای امروز به شمار می رود. 
ما برای حرکت در محیط رسانه ای پیچیده امروز باید قادر به درک بهتر پیام های رسانه ای باشیم.
افراد، با سواد رسانه ای قادر به کشف پیام های پیچیده ی موجود در محتوای تلویزیون، رادیو، روزنامه ها، مجلات، کتاب ها، بیلبوردهای تبلیغاتی، اینترنت و سایر رسانه های مستقل خواهند شد. آن ها هم چنین می توانند رسانه های خود را ایجاد کرده و در شکل گیری فرهنگ رسانه ای مشارکت فعالانه داشته باشند. این امر سبب می شود مردم از حالت مصرفی خارج شده و از رسانه ها به صورت هوشمندانه ای بهره مند شوند.
به طور کلی می توان گفت سواد و دانش در هر حرفه و رشته ای، مهارت انسان را در مواجهه با مسایل و مشکلات افزایش می دهد و در این میان سواد رسانه ای نقش انکارناپذیری در تشخیص افراد نسبت به مطالب مفید و غیر مفید و همچنین درست و غلط بودن محتوای رسانه ها دارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) با برگزاری میزگرد تخصصی با دعوت از کارشناسان و علوم ارتباطات و فعال در حوزه سواد رسانه ای تلاش دارد تا این مهم را از زوایای مختلف بررسی و به راهکارهای مناسب در جهت ارتقا و توانمند سازی آحاد مردم برای افزایش سواد رسانه در جامعه ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@