آیت الله جوادی آملی: تلاش حوزه باید در حفظ استقلال خود باشد

دریافت خبر : چهار‌شنبه 27 دی 1396 ساعت 8:24

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ جمعی از اعضاء هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با «آیت الله العظمی جوادی آملی» دیدار و گفتگو کردند.
«آیت الله جوادی آملی» در سخنانی اظهار داشتند: حوزه که جامعه و کشور را به استقلال دعوت می کند اگر خود مستقل نباشد نه آن توان را دارد که کشور را به استقلال دعوت کند و نه حرفش موثر خواهد بود، لذا تلاش حوزه باید در حفظ استقلال خود باشد.
ایشان ادامه دادند: استقلال به این معناست که شخص خیر خود را به دیگران می رساند و خود را از شر دیگران محفوظ نگه می دارد و دستش پیش شرق و غرب دراز نیست.
معظم له با اشاره به آیات کلام الله مجید اذعان داشتند: طبق فرمایش قرآن کریم «مال» ستون فقرات و عامل قیام ملت است، لذا تاکید قرآن این است که اگر کارگزاری توانایی حفظ این ستون را ندارد و یا علم این کار را ندارد، نباید این ستون را به دست او داد. مصر قحطی زده یک یوسف حفیظ و علیم می خواهد که بتواند نجات پیدا کند یعنی آدم پاکدست و کاردان می تواند کشور را حفظ کند.
مفسر برجسته قرآن کریم تاکید داشتند: استقلال حوزه، استقلال فرهنگی است یعنی همانطور که دولت وظیفه دارد ستون اقتصاد را حفظ کند، حوزه وظیفه دارد ستون فرهنگ را حفظ کند و عامل استقلال فرهنگی جامعه و ملت باشد.
مرجع عالیقدر تصریح داشتند: دین فرموده «طلب العلم فریضةٌ»؛ این تا، تای مبالغه است یعنی خیلی خیلی بر ما واجب است که علم بیاموزیم، و سرمایه عقل و علم می تواند ستون فرهنگ را حفظ کند، لذا حوزه ای که متولی استقلال فرهنگی است باید بسیار غنی و قوی باشد.
«آیت الله العظمی جوادی آملی» خاطرنشان کردند: دلهای مردم تنها به دست ...

اخبار پیشنهادی:
    •   
    • به اشتراک گذاری :
    • facebook
    •  
    • twitter
    •  
    • کلوب
    •  
    • افسران
    •  
    • فیس نما
    •  
    • لینکیداین
    •  
    • googleplus
    •  
    • googleplus
    •  
    • telegram
    اشتراک در خبرنامه تی نیوز

    با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

    @

    آخرین اخبار عمومیبستن

    مشاهده همه اخباراخبار عمومی ←

    آخرین اخبار ابنا بستن

    مشاهده همه اخباراخبار ابنا←