قم| حوزه های علمیه باید با شناخت رسانه وارد جریان تبلیغ شوند

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۴
مدیر جامعه الزهرا با بیان اینکه عدم مدیریت رسانه، سهم مهمی در آلودگی و بحران در جامعه دارد و آثار منفی زیادی بر جای می گذارد، گفت: حوزه های علمیه باید با شناخت رسانه، وارد جریان تبلیغ شوند که این امر نیازمند کسب سواد رسانه ای است.

- اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم ، حجت الاسلام والمسمین سیدمحمود مدنی شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی مدرسان و اساتید حوزه با موضوع سواد رسانه ای و فضای مجازی که در سالن همایش های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: رسانه، بستری مهم در فرهنگ سازی است و می تواند فرهنگ عمومی جامعه را شکل دهد.
وی با بیان اینکه اگر از ابزار رسانه به درستی استفاده شود، بهترین فرهنگ در جامعه پیاده خواهد شد، بیان کرد: رسانه ای که به جامعه امید و سرزندگی بدهد سبب رشد و پویایی و بالندگی می شود اما امروز می بینیم رسانه ها با انتشار هر خبری، یاس و پریشان و آشفتگی را به جامعه منتقل می کنند.
مدیر جامعه الزهرا با بیان اینکه رسانه همه ابعاد زندگی انسان را شکل می دهد و نمی توان تأثیر شگرف آن را انکار کرد، تصریح کرد: حوزه علمیه باید مبانی اخلاق و رسانه را به خوبی بشناسد و با مباحث فقهی رسانه و مهارت های استفاده از رسانه و فضای مجازی آشنا شود و خود را به روز رسانی کند.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در قرآن کریم 11 بار واژه بلاغ آمده است، گفت: انبیا و پیامبران الهی رسالتی به غیر از بلاغ و هدایت جامعه نداشتند.
مدنی با بیان اینکه اقامه نماز جمعه توسط پیامبر (ص) و ساخت اولین مسجد یک رسانه مهم در انتقال پیام به جامعه صدر اسلام بود، تصریح کرد: در زمینه استفاده از رسانه، نیاز به دانش، شناخت و سواد است تا آن را مدیریت کرده و جلوی تبعات و آسیب های احتمالی آن گرفته شود.
وی با بیان اینکه رسانه موجودی هزار چهره، ابزاری قدرتمند و اثرگذار است، عنوان کرد: اگر رسانه به درستی شناخته نشود آسیب های فراوانی به دنبال دارد، رسانه ...