نگاهی به رویه خودروسازان در کشور ما نشان می دهد معمولا با تعهد و پایبندی بسیار کامل، سالیان سال به تولید محصولی خاص ...

روزنامه جام جم: نگاهی به رویه خودروسازان در کشور ما نشان می دهد معمولا با تعهد و پایبندی بسیار کامل، سالیان سال به تولید محصولی خاص می پردازند؛ همان رویه ای که می بینیم سال هاست در تولید اعضای خانواده پراید و پژو ۴۰۵ و مشتقات آن ها برقرار است و در واقع همه آن ها خودرو هایی یکسان، با اندکی تغییرات ظاهری و فنی اند.
این در حالی است که این صنعت در بازار جهانی و در بین برند های شناخته شده خودروساز، سبک و سیاق متفاوتی دارد. یعنی هر محصول پس از مدتی حضور روی خط تولید دستخوش تغییراتی خواهد شد که می تواند شامل فیس لیفت (بازنگری و تغییر چهره یک مدل خودرو در جهت رفع اشکال، روزآمد شدن یا زیباتر کردن چهره آن نسبت به حالت اولیه که بعدا در مورد این مقوله به طور مفصل صحبت خواهیم کرد)، اضافه شدن مواردی جدید به فهرست امکانات استاندارد یا سفارشی (آپشنال)، تغییر در ساختار فنی و ارائه گزینه های متفاوت تر برای موتور و گیربکس خودرو و... باشد.
اما در کنار این تغییرات، بسیاری از خودروسازان محصولات موفق خود را در چند نسل روانه بازار می کنند. به عنوان مثال هیوندای سانتافه در ۱۹ سال گذشته با چهار نسل متفاوت روانه بازار جهانی شده که دو نسل از آن را در بازار کشورمان داریم و البته هر کدام از این نسل ها طی سال های حضورشان روی خط تولید، تغییرات فوق را هم داشته اند. با این مقدمه، در مطلب پیش رو سراغ برخی از خودرو های محبوب بازار ایران می رویم که تولیدشان ادامه پیدا نکرد یا نسل های جدیدترشان به خیابان های کشورمان راه نیافتند.
کادیلاک ایران (سِویل)
در بازار جهانی کادیلاک را به عنوان یکی از لوکس سازان صنعت خودروی آمریکا می شناسند و نکته جالب اینجاست که ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار