در گفتگو با مجری شبکه الکوثر مطرح شد

افزایش اطلاعات عمومی و آگاهی دینی در قالب برنامه های مفرح و سرگرمی

لوگوی شبستان شبستان . شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ساعت ۶:۲۹
علی عباس مجری مسابقه تلویزیونی «نوافذ» معتقد است در یک برنامه اجتماعی باید حکمت های ارزشمند هم وجود داشته باشد تا با تنوع، مانع از تکراری شدن روال برنامه شد. او می گوید نوافذ توانسته به شکل غیرمستقیم آمار و اطلاعات عمومی بسیاری به بیننده منتقل کند.

خبرگزاری شبستان ، سرویس فرهنگی: بخشی از کارکردهای رسانه های برون مرزی به سرگرمی و ایجاد فضای مفرح و شاد بازمی گردد از این رو در این زمینه نیز باید به فعالیت پرداخت تا قشرهای مختلف مردم به یک شبکه علاقه مند شده و با آن ارتباط برقرار کنند. از جمله برنامه های پرمخاطب شبکه جهانی الکوثر مسابقه زنده «نوافذ»  است که به مدت نیم ساعت هر روز پخش می شود. برنامه ای که اطلاعات عمومی مخاطب را در سنین مختلف می افزاید و آن را با جاذبه های گردشگری، اماکن مقدس، ابنیه تاریخی، طبیعت زیبای ایران و نیز سریال های عربی آشنا می کند. 
«علی عباس» اکنون مجری این برنامه شبکه الکوثر است. وی دانش آموخته رشته روزنامه نگاری در تهران است. متولد سال 1993 در شهر نوبل و الزهرا در استان حلب در شمال سوریه. وی همکاری رسانه ای با اتحادیه بین المللی رسانه های جهان اسلام را آغاز کرد. مدتی با دفتر خبرگزاری سوریه (سانا) در تهران هم در تولید خبر همکاری داشت. سپس شبکه جهانی الکوثر با وی آشنا می شود و بعد از گرفتن تست های لازم برای فعالیت در این تلویزیون عرب زبان پذیرفته شد. آن چه در پی می آید گفتگو با این فعال رسانه ای پیرامون نوافذ و تولید برنامه برای مخاطب عرب زبان است:
از چه زمانی اجرای برنامه نوافذ را به عهده گرفتید و با حضور شما چه تغییراتی در این برنامه ایجاد شد؟
در هشت ماه گذشته اجرای برنامه نوافذ را بر عهده دارم اما قبل از همکاری با الکوثر همیشه به این فکر می کردم که شروع یک برنامه اجتماعی باید متنوع باشد. برای همین در شروع هر برنامه به جای خوش آمد گویی های متداول و تکراری سعی کردم در مدت دو دقیقه یک داستان، حکمت یا حدیث از معصومین (ع) و بزرگان بیان کنم ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار