غذاهای جوع آور آن دسته از غذاهایی هستند که با خوردنشان بیشتر گرسنه می شویم تا سیر. حقیقت این است که احساس گرسنگی در این مورد ارتباط چندانی با مقدار مواد غذایی ندارد، بلکه موضوع کیفیت همان غذایی است که می خوریم. غذاهای بی شماری، حتی آن دسته از غذاهای سالم، کمبود فیبر و برخی پروتئین های خاص دارند و به همین دلیل است که فرد حتی پس از مصرف اینگونه مواد غذایی همچنان احساس گرسنگی می کند.
از سویی دیگر نیز مهم این است که چه غذاهایی به جای این گونه مواد غذایی مصرف کنیم که درواقع اثری عکس آن ها داشته باشند و حس کنید که سیر شده اید. با روزیاتو همراه باشید تا این مسئله را برایتان حل کنیم.
۱ ) سیب زمینی سرخ کرده
سیب زمینی سرخ کرده را می توان سردسته ی غذاهای جوع آور دانست. سیب زمینی سرخ کرده سرشار از روغن و نمک است و به هرمون های سیستم گوارشی آسیب می رساند، یا اگر دقیق تر بگوییم مان هرمون هایی که موجب احساس سیری ما می شوند. حالا تصور کنید به این غذا سس گوجه هم اضافه کنیم. گرچه طعم لذیذی خواهد داشت اما سس گوجه به تنهایی حاوی میزان بسیار زیادی فروکتوز است که تأثیر مثبتی بر احساس سیری ما نخواهد داشت. البته به یاد داشته باشید منظورمان این نیست که باید خودتان را از سیب زمینی محروم کنید، بلکه بهتر است سیب زمینی پخته مصرف کنید، نه سرخ شده. بدین ترتیب میزان بیشتری ویتامین و نشاسته ی مقاوم را وارد بدن خود می کنید، موادی که مثل فیبر عمل می کنند و باعث سیری می شوند و دیگر نیازی نخواهد بود که کالری بیشتری وارد بدنتان کنید.
۲ ) آب پرتقال
دومین مورد از غذاهای جوع آور آب پرتقال است. تصور عام بر این است که روزانه با یک لیوان آب پرتقال ...

سرخط اخبار