تب دارید لبنیات نخورید، فواید و مضرات سیب زمینی، خواص شگفت انگیز دارچین برای معده، دلایل کمبود ویتامینو E و شربت گلابی مفید برای افراد کم خون را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا ، یک متخصص تغذیه خواب کافی در شب را عاملی برای تقویت سیستم ایمنی بدن دانست و میزان لازم ویتامین هایی مانند c و d برای تقویت سیستم ایمنی بدن را تشریح کرد.
مسعود خورشیدی، با اشاره به نرخ مرگ و میر ویروس کرونا در دنیا، اظهار کرد: ویروس کرونا بیماری است که این روزها تبدیل به یک معضل جهانی شده است؛ در اولین قدم باید بدانیم که مرگ و میر در بین جوانان چیزی حدود ۰.۲ درصد است؛ یعنی در هر هزار نفر، ۲ نفر؛ بنابراین مهمترین نکته برای افراد جوان این است که خونسردی و آرامش خود را حفظ کنند.
وی ویتامین C را یکی از مواد مهم در بهبود سیستم ایمنی بدن دانست و گفت: اولین ماده ای که برای تقویت سیستم ایمنی بدن لازم است، ویتامین C است؛ البته استفاده بیش از حد از این ماده اصلاً توصیه نمی شود.
این متخصص تغذیه به لزوم استفاده از سبزیجات اشاره و تصریح کرد: ویتامین A نقش قابل توجهی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد؛ منابعی که این ویتامین را دارند، کاروتن هایی هستند که در سبزیجاتی مثل هویج وجود دارد؛ اگر در هر روز بتوانیم یک بشقاب سبزیجات رنگی از جمله هویج استفاده کنیم بسیار مناسب است.
وی افزود: ویتامین D یکی از موادی است که فقر آن در بین جمعیت کشور ما به اثبات رسیده است، توصیه پزشکان به همه بزرگسالان این است که در ماه یک عدد قرص ویتامین D پنجاه هزار واحدی استفاده کنند و افراد سالمند بالای ۶۵ سال نیز در هر دو هفته یک عدد از این قرص بخورند.
خورشیدی تاکید کرد: برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا باید مصرف مایعات خود را بالا ببریم؛ یکی از مشکلاتی که در بین هم وطنان ما وجود دارد مصرف پایین مایعات و به ویژه آب است که باید اصلاح ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار