دلیل کنار گذاشتن رقابت از سوی خودروسازان و آغاز همکاری های جدید چیست؟

دیجیاتو چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳

در گذشته نه چندان دور، خودروسازان بزرگ رقیب همدیگر محسوب شده و رقابت سختی را برای فتح بازارهای مختلف داشتند. اما اخیرا رقابت ها جای خود را به رفاقت ها داده و هر از چند گاهی خبری مبنی بر آغاز همکاری برندهای مطرح به گوش می رسد. حال این سوال به ذهن خطور می کند که چرا خودروسازان به دنبال تشکیل ائتلاف و همکاری با یکدیگر هستند؟
چنانچه پیگیر خبرهای خودرویی بوده باشید، حتما می دانید که صنعت خودرو در آستانه انقلابی الکتریکی و خودران قرار دارد و اگر شرکتی بخواهد به تنهایی به مصاف تغییرات پیش رو برود، متحمل هزینه های بسیار زیادی خواهد شد.
همانطور که چند هفته پیش به اطلاعتان رساندیم ، تویوتا یکی از شرکت هایی است که ائتلافی کاملا ژاپنی را تشکیل داده است. این کمپانی روابط خود با سوبارو را گسترش داده و با همکاری این برند می خواهد پلتفرمی اختصاصی برای خودروهای الکتریکی توسعه دهد. تولید یک شاسی بلند برقی بر اساس این پلتفرم اولین ماحصل همکاری تویوتا و سوبارو خواهد بود. مزدا، سوزوکی و دایهاتسو نیز در این ائتلاف حضور دارند.
فورد و فولکس واگن اخیرا با امضای قراردادی از آغاز همکاری های استراتژیک خود در زمینه تولید خودروهای تجاری و برقی بر اساس پلتفرم های مشترک، خبر داده اند. ب ام و و جگوار لندرور نیز به منظور کاهش هزینه ها قصد دارند از موتورهای یکسان بهره برده و در فاز بعدی به تولید مشترک قوای محرکه خودروهای برقی روی بیاورند.
شرکت ژاپنی هوندا هم که در ایالات متحده محبوبیت بالایی دارد، برای دستیابی به تکنولوژی خودران جنرال موتورز را به عنوان شریک خود انتخاب کرده است.
اما شاید جالب ترین ائتلاف مربوط به دو رقیب دیرینه صنعت خودروی جهان یعنی ...

سرخط اخبار