شمارش معکوس برای توقف تولید رنو در کشور؛ ذخیره CKD تندر 90 در کشور به صفر رسید [به روزرسانی]

دیجیاتو سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۹

چندی پیش، مدیرعامل وقت سایپا در خصوص تعیین تکلیف مشتریان خودروها رنو ساندرو ، با اعلام اینکه در حال حاضر تعهدات شرکت به مشتریان بیش از قطعات سی کی دی موجود در انبارهاست، گفت: برای حفظ منافع مشتریان طرحی را برای تأمین قطعات ساندرو پیش بینی کرده ایم. اما حالا خبر می رسد که ذخیره قطعات منفصله (CKD) رنو در کشور به صفر رسیده است و اگر ماجرای تولید نسخه های ایرانی تندر 90 و ساندرو جدی نشود، عملا تولید این خودروها در ایران خاتمه می یابد.
ساندرو استپ وی از یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه که 1.6 لیتر حجم آن بوده بهره می برد این موتور قادر است تا 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه وگشتاور 140 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه تولید کند. وظیفه ی انتقال قدرت این خودرو بر عهده ی گیربکس اتوماتیک 5 سرعته بوده که البته جعبه دنده 4 سرعته دستی هم قابل سفارش است.
مصرف سوخت داخل شهر این خودرو با حجم باک 50 لیتری، 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر، در خارج شهر 5.5 لیتر و به صورت ترکیبی 8.3 لیتر است.
طراحی کابین ساندرو استپ وی کاملا مشابه تندر 90 پلاس است و به طور کلی امکانات استپ وی شامل کنترل سیستم صوتی روی فرمان - USB - قابلیت پخش CD - به همراه 4 بلندگو، سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی ، چراغ مه شکن جلو، آینه های جانبی برقی مجهز به گرمکن می شود. گفتنی است که طی دو، سه سال اخیر علیرغم سادگی طراحی و ضعف آپشن ها، ساندرو مورد توجه مشتریان ایرانی واقع شده و افراد زیادی با توجه به کیفیت و سابقه خوب محصولات رنو به این محصول روی خوش نشان داده اند اما حالا در پی تحریم یک جانبه امریکا بر صنعت خودروسازی و تعلیق فعالیت رنو در کشور، به نظر می رسد که پرونده ...

سرخط اخبار