مهمترین اثر گلستان خوانی بر دانش آموزان آشنایی آنها با ارزش های فرهنگی کشور است

شبستان پنج شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۸:۵۶
شکوهی گفت: گلستان خوانی یک اقدام ارزشمند و حرکت آگاهانه در جهت توسعه و تقویت حس خوب دانش آموزان نسبت به دارایی فرهنگی آنها و کمک به تقویت هویت ملی و دینی دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز ، «مرتضی شکوهی» امروز (چهارشنبه 4 اردیبهشت) در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره استانی گلستان خوانی در تالار سعدی باشگاه فرهنگیان شیراز، این شهر را دیار فیلسوفان، عارفان، شعرای بلند آوازه و مردمان دست و دل باز و همیشه شاد معرفی کرد و گفت: بسیار خوشحالم از اینکه می بینم دانش آموزان در آموختن کتاب گلستان به عنوان یک میراث فرهنگی ماندگار، این قدر مهارت پیدا کرده اند.
مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش مهمترین اثر گلستان خوانی بر دانش آموزان را کمک به آشنایی با مواریث ارزشمند فرهنگی دانست و افزود: این دارایی فرهنگی مختص به استان فارس و شهر شیراز نیست، بلکه یک ارزش والا برای کل سرزمین ایران و حتی بشریت است که باعث می شود یک هویت غنی ملی را به دست بیاوریم.
وی در تشریح برخی از اهداف گلستان خوانی بیان کرد: این برنامه باعث تقویت مهارت سخنوری و استفاده از مفاهیم ارزشمند آثار فرهنگی در زندگی دانش آموزان و توسعه آن می شود.
شکوهی یکی از رویکردهای اصلی آموزش و پرورش در دوره ابتدایی را کمک به روان خوانی و صحیح خوانی دانش آموزان دانست و اظهار کرد: هر چه قدر متونی که در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد پرمعنا باشد، قطعا صحیح خواندن همراه با تفکر و تدبر خواندن و درک مفاهیم صحیح اتفاق می افتد.
مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: افزایش مهارت روان خوانی در دانش آموزان باعث تقویت مهارت های نوشتن، گوش دادن، مصاحبه کردن، کتاب خواندن و دیگرمهارت های یادگیری می شود که می تواند به آنها کمک کند.
شکوهی با تاکید بر اهمیت روان خوانی و تقویت مهارت سخنوری در دانش آموزان ...