معمولا برندهای معتبر این اطلاعات را به شکلی درج نمی کنند که خوانا نباشد. اما گاهی محدودیتهایی وجود دارد که ممکن است در نحوه درج اطلاعات تغییراتی ایجاد کند.

بازرس هیات مدیره انجمن صنایع لبنی ایران درباره نحوه درج اطلاعاتی چون تاریخ تولید، انقضا و قیمت بر روی محصولات لبنی توضیحاتی ارائه داد.
اسماعیل خاتمی مقدم در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به این سوال که چرا بعضا بر روی برخی از محصولات لبنی قیمت، تاریخ تولید و انقضا ناخوانا و نامشخص درج می شود یا به طور کل درج نمی شود، در حالی که آگاهی از این موارد حقوق اولیه مصرف کننده به هنگام خرید کالای مورد نظر است، اظهار کرد: براساس دستورالعمل ابلاغ شده توسط سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و وزارت صمت کارخانه ها موظف به درج اطلاعاتی چون تاریخ تولید و انقضا و قیمت محصول تولید شده هستند و اگر این اقدام صورت نگیرد، تخلف است.
وی ادامه داد: معمولا برندهای معتبر این اطلاعات را به شکلی درج نمی کنند که خوانا نباشد. اما گاهی محدودیتهایی وجود دارد که ممکن است در نحوه درج اطلاعات تغییراتی ایجاد کند. برای مثال براساس قانون برچسب گذاری مجموعه اطلاعاتی که باید بر روی برچسب کالا درج شود، زیاد است. این اطلاعات شامل آدرس، محتویات، ارزش غذایی و ...است و در چاپخانه بر روی بسته بندی درج می شود. ممکن است که تاریخ تولید و انقضا و قیمت هنگام درج برروی کالا با این اطلاعات و طراحی های انجام شده تداخل پیدا کنند و به صورت واضح دیده نشوند.
این کارشناس صنعت لبنیات با اشاره به اینکه گاهی در طراحی بسته بندی محصولات، فضایی برای درج این اطلاعات در نظر گرفته نمی شود زیرا به زیبایی شناسی آسیب می زند، اضافه کرد: تاریخ تولید، انقضا و قیمت اطلاعات چاپی نیست و بر روی محصولات نهایی پرینت می شود. ممکن است سرعت ریلی که محصولات بر ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار