کرمان - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ضمن انتقاد شدید از طبقاتی شدن مدارس گفت: مدارس باید به سمت ترکیب شدن پیش بروند.

به گزارش خبرنگار مهر ، سید جواد حسینی بعدازظهر پنجشنبه در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان بیان داشت: آموزش و پرورش استثنایی مولد انقلاب اسلامی است.
وی با بیان اینکه در کشور حدود ۱۸۲ هزار دانش آموز استثنایی و ۴۰۰ هزار دیر آموز وجود دارد، افزود: این دانش آموزان در هزار و ۶۰۰ مدرسه خاص استثنایی، ۲۰ هزار مدرسه ویژه و پذیرا و ۷۴۱ مرکز اختلال یادگیری توسط ۲۳ هزار معلم متخصص در حال آموزش هستند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: در دولت فعلی اعتبار مدارس آموزش استثنایی هفت برابر افزایش یافته است.
حسینی با اشاره به تفاوت های مدارس عادی و استثنایی تصریح کرد: در آموزش و پرورش مدارس عادی برنامه درسی ملی پیاده می شود در حالی که در آموزش و پرورش مدارس استثنایی آموزش برنامه درسی انطباق یافته و با خدمات ویژه به دانش آموزان ارائه می شود.
وی گفت: در آموزش و پرورش استثنایی ۱۶ آیتم خدمات توانبخشی ارائه می شود که طی هشت سال گذشته ۳۲ میلیارد تومان در بخش توانبخشی هزینه شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در آموزش و پرورش استثنایی دو دوره بیشتر از آموزش و پرورش عادی وجود دارد یعنی اینکه دوره های آموزشی آموزش و پرورش استثنایی شش دوره است در حالی که سیستم آموزش و پرورش عادی چهار دوره دارد.
وی ادامه داد: در پیش دبستانی آموزش و پرورش استثنایی آموزش از بدو تولد آغاز می شود ضمن اینکه تفاهم نامه ای با سازمان بهزیستی تحت عنوان طرح مداخلات به هنگام و در زمان طلایی منعقد کرده ایم.
حسینی یادآور شد: دانش آموزان استثنایی پنج برابر دانش آموزان عادی هزینه دارند ضمن اینکه باید از تکنولوژی جدید برای توانمندسازی بیشتر این افراد استفاده ...

سرخط اخبار