شکوفا شدن نوآوری با مدل مرحله-دروازه

دریافت خبر : پنجشنبه 25 مرداد 1397 ساعت 7:5
شکوفا شدن نوآوری با مدل مرحله-دروازه
محصول خوب کافی نیست!

پیش تر در مورد قدم زدن تصادفی صحبت کردیم و گفتیم برآیند رفتار تعداد زیادی کنشگر درنهایت بیشتر از آن که رفتاری تحلیل پذیر باشد، رفتاری تصادفی است. تقریبا تمام بازارها از تعداد زیادی کنشگر ساخته می شوند. تعداد زیادی فروشنده و تعداد زیادی خریدار به معامله تعداد زیادی کالا می پردازند. در این وضعیت عرضه محصول جدید شبیه به انداختن تاس است. شاید بخت با ما یار باشد، شاید نه. مدل مرحله-دروازه برای همین طراحی شده است.
مطالعه بیشتر:
زرتشت و مدیریت کیفیت

شاید مردم از محصول شما استقبال کنند. شاید هیچ کس آن را نخرد. معلوم نیست. کار کردن در این بازار ریسک زیادی دارد. هیچ کس، حتی موفق ترین شرکت ها نمی توانند ریسک را از بین ببرند. آن ها در بهترین حالت می توانند ریسک را مدیریت کنند. مرحله به مرحله پیش می روند و برای تایید هر ایده یک دروازه در نظر می گیرند تا به ایده نهایی برسند و بعد دعا کنند که بخت یارشان باشد.
محصول خوب کافی نیست!
تاریخ کسب وکار مملو است از ایده های خوب و محصولاتی بی نظیر که به سادگی شکست خوردند و از بازار کنار رفتند. نوکیا سری E و سونی اریکسون سری P فوق العاده بودند، اما آینده تلفن های هوشمند به شکلی دیگر رقم خورد. به شکلی که نوکیا و سونی از بازار تلفن همراه خارج شوند.
ماشین پرنده و جوهر الکترونیک، از جمله اختراع های انقلابی بودند که واقعا ساخته شدند، اما امروز در زندگی ما حضور ندارند. اگر در مورد برخی از این اختراع ها حرف بزنیم ممکن است بگویید «ایده عالی است، این ایده هنوز شکست نخورده».
سهام داران فکر نمی کردند سونی اریکسون شرکتی روبه زوال باشد.
اما شما خیلی از این محصولات عالی را نمی خرید ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@