فضای مجازی با پدیده شفافیت کدر مواجه است

ایمنا یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۵
رییس مرکز ملی فضای مجازی ایران گفت: در این فضا با پدیده ای به نام شفافیت کدر مواجه ایم که طبق آن با دیجیتالی و جهانی شدن با یک جهان شفافی روبه رو هستیم، اما این شفافیت به حدی است که ایجاد کدری می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا ، ابوالحسن فیروزآبادی، شامگاه یکشنبه با حضور در چهاردهمین جشنواره روابط عمومی ها اظهار کرد: در زمان حال که به تفسیری در دوره دیجیتالی شدن قرار داریم، علاوه بر صدا، موضوع چند رسانه ای ها، ذخیره سازی و بازیابی اطلاعات و بحث پردازش ها مطرح شد و ابزارها به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفتند.
وی افزود: استفاده از این دستگاه ها به اندازه ای است که اکنون تعداد دستگاه های دیجیتالی را نزدیک به 15 میلیارد تخمین زده اند، از این تعداد پنج میلیارد تلفن های همراه و 10 میلیارد دیگر سایر دستگاه ها است که با یکدیگر در یک شبکه گسترده جهانی قرار دارد.
فیروزآبادی ادامه داد: دوره فضای مجازی، دوره ای است که ابزارهای دیجیتالی، فضایی را خلق کرده اند که به مراتب از فضای واقعی موجود در عصر دیجیتالی بزرگتر است، یکی از مهمترین ویژگی های این فضا که مورد توجه روابط عمومی ها نیز هست بحث اجتماعی شدن و برجسته شدن ویژگی های اجتماعی در همه حوزه ها است.
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور تصریح کرد: اکنون روابط عمومی ها به شدت اجتماعی تر از گذشته شده اند به دلیل اینکه فضای دیجیتالی باعث شده است هر آنچه در دنیای دیجیتالی تولید می شود پوشش جهانی داشته باشد در حالی که تا پیش از دوره بلوغ اجتماعی مخاطب همه جهان نبود، اما امروز افراد می توانند محتوایی را تولید کنند که ماندگاری جاودانه داشته باشد در هر زمان در دسترس باشد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه روابط عمومی ها با بازیگران جدیدی مواجه هستند و نمی توان گفت تنها با روابط عمومی های گذشته تفاوت ابزاری دارند، بلکه علاوه بر ابزارهای جدید شرح وظایف این بازیگران جدید و روابط بین آنان تغییر ...

سرخط اخبار