برنا نوشت: استفاده از ماسک باعث شده چشم های ما مهم تر از هر زمان دیگری باشند اما چه راهکارهای طبیعی و روزمره ای برای حفظ سلامت چشم ها توصیه شده است؟

شیوع ویروس کرونا و ضرورت استفاده از ماسک گویی بر اهمیت چشم ها افزوده است. امروزه چشم ها نتنها برای دیدن که برای انتقال احساس و ایجاد و حفظ رابطه اهمیت دوچندانی یافته اند.
نظریه انتقال ویروس از طریق چشم نیز لزوم توجه به بهداشت و سلامت چشم را به سطحی بالاتر ارتقا داده است و این در حالی است که با رعایت برخی نکات تغذیه ای می توان سلامت چشم و تقویت بینایی را تضمین کنیم.
چشم پزشک فانتین ولی، گفت: بهترین ویتامین ها برای سلامت چشم ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین های گروه B هستند.
استفاده از مکمل ها جزئی از ملزومات زندگی مدرن شده است در حالیکه تغذیه متناسب می تواند مواد مورد نیاز بدن را تامین کرده و به حفظ سلامت افراد کمک کند.
چشمان ما به یک تعادل حیاتی از ویتامین ها نیاز دارد تا بینایی ما را در بهترین حالت حفظ کند، به ویژه در دوران افزایش سن؛ اگر برخی ویتامین ها مانند A و B۱۲ به اندازه کافی دریافت نشوند احتمال ابتلا به بیماری های چشمی که منجر به کاهش بینایی و حتی کوری می شوند افزایش می یابد.
در بسیاری از موارد، داشتن یک رژیم غذایی متعادل همراه با مقدار زیادی میوه و سبزیجات برای سلامت چشم کافی است و تنها در صورت ابتلا به برخی بیماری های جدی چشم ممکن است لازم باشد مکمل های ویتامین نیز مصرف شود.
مهمترین ویتامین های لازم برای تیزبینی در این ۴ گروه قرار دارند:
۱. ویتامین A
سونیر جی گارگ، پزشک و استاد چشم پزشکی از دانشگاه توماس جفرسون می گوید: "همه ما شنیده ایم که هویج برای چشم مفید است. این به دلیل وجود مقادیر بالای ویتامینA درآن است.
گارگ تاکید می کند که ویتامین A هم برای بخش جلویی چشم که قرنیه نام دارد و هم برای پشت چشم ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار