کارشناس امور دینی گفت: بحث کرامت یکی از مهمترین موضوعات نظام ولایی است و حقیقت و فلسفه زیارت اهل بیت تجدید عهد و پیمان با ولایت است.

قدس آنلاین : دهه کرامت ده روز مابین ولادت حضرت معصومه(س) و ولادت امام رضا(ع) است. دهه کرامت یک موهبت الهی است تا ما از آن برای تحکیم کرامت انسانی بهره ببریم. خداوند در قرآن می فرماید: « ولقد کرمنا بنی آدم ». همچنین دهه کرامت فرصتی برای تزکیه نفس و پیشرفت آدمی برای حصول درجه های والای انسانی است.
زندگی حضرت فاطمه معصومه(س) و زحماتی که ایشان در راه رسیدن به برادر و امام خود متحمل شدند به ما درس برادری و اخوت می دهد. ایشان جان خود را در راه برادری و اخوت بذل کردند و ما می دانیم یکی از مهمترین مسائلی که پیامبر اکرم(ص) همواره بر آن تأکید داشتند همین مسئله برادری و پیمان مودت و اخوت بود؛ مسئله ای که مایه کرامت انسان است.
حجت الاسلام محمود اسدی زاده استاد حوزه و کارشناس امور دینی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین در ارتباط با هدف و فلسفه نامگذاری ایام ولادت حضرت معصومه(س) تا ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به دهه کرامت گفت: حقیقت کرامت به معنای بزرگواری، بزرگ منشی و عزتمداری را در مقابل با کبر و تکبر و غرور و خود بزرگ بینی می دانیم؛ انسان مؤمن متواضع است اما ذلیل نیست. تکبر یک صفت مذموم و منفور است اما نباید ذلیل باشیم، ائمه علیهم السلام این را از ما نمی پذیرند. مؤمن هم احساس عزت و کرامت دارد و هم اینکه نسبت به دیگران نه فقط از باب غریزه محبت کند بلکه باید کریمانه به دیگران کمک کند. این موضوعی است که این ایام به نام آن نامگذاری شده و یکی از مهمترین موضوعات در تشکیل نظام ولایی است.
حجت الاسلام اسدی زاده افزود: بحث ولایت مسئله ای بسیار حساس و مهم در زندگی ماست؛ حقیقت زیارت اهل بیت تجدید عهد و پیمان با ولایت است. ما پس از نماز صبح ...

عناوین مهم خبری