در جلسه کمیسیون آموزش مجلس، بررسی اولویت های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با حضور مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، در نشست امروز (یکشنبه ۳۰ شهریور) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اجرای کامل و دقیق سند تحول بنیادین در دستور کار کمیسیون بود که با حضور مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد.
عدم تدبیر مناسب برای ضمانت اجرایی سند و عدم تنقیح قوانین و مقررات اداره آموزش و پرورش متناسب با سند از جمله دلایلی بود که مرکز پژوهش های مجلس آن را از موانع جدی در برابر سند تحول دانست و گفت: دولت باید در این رابطه لایحه به مجلس ارائه می کرد که هیچ اقدامی صورت نداده است. ضمن آنکه زیرنظام های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پس از 9 سال از ابلاغ سند هنوز به طور کامل تدوین نشده و تأکید کمیسیون بر تدوین و استخراج دقیق و کامل این زیرنظام ها است.
کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در نظر دارد تا با تعیین شاخص هایی میزان اجرای سند تحول از طریق نظارت بر اجرای آن احصا شود و سند تحول نیز به نحوی باشد که ضمانت اجرایی داشته باشد.

سرخط اخبار