ورزش کردن راز بالا بردن استقامت بدن برای مقابله با ابتلا به ویروس کروناست.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سرعت انتشار ویروس کرونا به حدی زیاد است که بسیاری از انسان ها نمی توانند در زمانی که در خطر ابتلا به این ویروس قرار دارند از خود محافظت کنند. مهم ترین راه های انتقال این ویروس لمس سطوح آلوده و برخورد دست ها با صورت به همراه ترشحات تنفسی افراد بیمار که همان روش انسان به انسان است.
ویروس کرونا خانواده بزرگی از ویروس هاست که از سرماخوردگی معمولی شروع می شود و مهمترین علائم آن تب شدید، بدن درد، خستگی و تنگی نفس است. این ویروس پس از سرفه و عطسه افراد مبتلا از طریق مخاط چشم و دهان و همچنین استفاده از وسایل مشترک آلوده پس از برخورد دست آلوده با اجزای صورت به انسان منتقل می شود.
مهم ترین راه برای محافظت بدن از ابتلا به ویروس کرونا رعایت موارد بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش است. حاضر نشدن در اماکن عمومی و عدم تماس دست آلوده با صورت از راه های جلوگیری از ابتلا به این ویروس بوده و برای همین به شستن مرتب دست ها با آب و صابون توصیه شده است.
علاوه بر رعایت موارد بهداشتی انجام فعالیت ورزشی منظم می تواند باعث بالا رفتن سطح ایمنی بدن برای مقابله با این بیماری باشد. ورزش کردن دارای موارد گوناگونی است که می تواند از ساده ترین حرکات نشئت بگیرد. ورزش صحیح به مدت 30 دقیقه در روز ضامن سلامتی هر انسانی خواهد بود البته رعایت موارد بهداشتی پس از ورزش و حین انجام آن نیز بسیار مهم است.
پرهیز از کم تحرکی و رخوت موجب می شود تا انسان بتواند از لحاظ روحی نیز در شرایط مناسب قرار بگیردو بی تحرکی و توجه بیش از حد به اخبار نگران کننده ابتلای دیگر انسان ها به ویروس کرونا باعث می شود تا ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار