آن گونه که از قراین و همچنین عملکرد برخی گروه های سیاسی برمی آید، این ضربه به پایگاه رای جریان رقیب، به احتمال قوی، پیوستی تبلیغاتی برای تحریک پایگاه رای ائتلاف اعتدال- اصلاحات نیز خواهد داشت.

سرویس سیاست مشرق - هر چه از رویدادهای تلخ و شوم هفته ی آخر آبان ۹۸ فاصله می گیریم، ابعاد بیشتری از اهداف و نیّات چندگانه ی پشت پرده ی ماجرای گرانی بنزین و حوادث پس از آن، رخ می نماید.
همان گونه که در مجموعه گزارش های پیشین مشرق در تحلیل ابعاد مختلف فتنه اخیر اشاره کردیم، یکی از بازوهای تبلیغاتی فتنه، که مطالبه سازی های انحرافی از تحرکات کف خیابان در برابر نظام را دنبال می کند، حزب «اتحاد ملت» است. اعضای این حزب که در واقع پاتوق رادیکال های دو تشکیلات منحله سازمان مجاهدین انقلاب و جبهه مشارکت و ابزار سیاسی خاتمی بر علیه دیگر احزاب اصلاح طلب است، محور بیانیه ای شدند که هنوز ۲۴ ساعت از کلید خوردن آشوب های بنزینی نگذشته، نظام را به سرکوب متهم کرد و خواهان مجازات نیروهای حافظ امنیت شد!
با توجه به زمان انتشار آن بیانیه، قطع بودن اینترنت در زمان انتشار و معلوم نبودن ابعاد فتنه و حجم وحشی گری ها و تخریب ها و درگیری های خونین مسلحانه از سوی آشوب گران حرفه ای، شاید این بیانیه، پیش از شروع آشوب ها آماده شده بود و علی رغم برخی تکذیب ها، همه ی ۷۷ نفری که نامشان پای بیانیه بود، آن را امضاء کردند. این نکته ای بود که مصطفی تاجزاده ، فرد محوری در تدوین این بیانیه، در سخنان اخیر خود بر آن صحّه گذاشت که «بیانیه، یک کار جمعی بوده است»، گرچه او در ژستی مثلا «فداکارانه» (و احتمالا به پشتگرمی منابعی متنفذ و قدرتمند) مسوولیت این بیانیه را به گردن گرفت.
جدای از این، «اتحاد ملت»، راسا و به صورت رسمی، در 2 آذر بیانیه ای صادر کرد که نسبت به لحن بیانیه 77 نفره، کمی تعدیل شده تر بود، لیکن در جای جای آن، همان تبلیغات منفی شبکه های ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار