پشت پرده تصمیم کاهش تعرفه واردات خودرو

دریافت خبر : یکشنبه 27 اسفند 1396 ساعت 10:50

مجلس براساس طرحی دوفوریتی تصمیم دارد تعرفه واردات خودرو را کاهش دهد. خودروی وارداتی قشر کمی از جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد، اما معلوم نیست چرا مجلس، با قید دوفوریت قصد دارد برای کاهش تعرفه وارد عمل شود. داستان اقدام مجلس برای کاهش تعرفه واردات خودرو زمانی جالب تر می شود که بدانیم ٢٤ دی سال ٩٦ یکی از اعضای انجمن صنفی واردکنندگان خودرو به عنوان عضو شورای اندیشه ورزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با حکم محمد شریعتمداری منصوب می شود.
به گزارش شرق، او ٢٥ دی سال ٩٦ نیز به عنوان مشاور خودرویی کمیسیون اصل ٩٠ حکم دریافت می کند. درست دو روز بعد از این انتصاب، در ٢٧ دی سال ٩٦، کمیسیون اصل ٩٠ طرح دوفوریتی کاهش تعرفه واردات خودرو را به هیئت رئیسه مجلس تقدیم می کند. اقدام عجیب وزیر صنعت به عنوان حمایت کننده بخش تولید برای انتصاب یکی از مهم ترین ذی نفعان واردات خودرو به عنوان مشاور خود، همچنین اقدام هم زمان کمیسیون اصل ٩٠ مجلس، این سؤال را در ذهن ایجاد می کند که واردکنندگان چه جایگاهی در صنعت خودرو دارند؟ این اطلاعات بهانه ای شد که با سیدمحمد بحرینیان، صنعتگر و پژوهشگر توسعه، گفت وگو کنیم.
به اعتقاد بحرینیان صنعت خودروی ایران صنعتی مونتاژکار است که سیاست های غلط مدیران سبب شده وابستگی این صنعت به خارج بیشتر شود. او نیم نگاهی هم به نقش برخی ذی نفعان و واردکنندگانی دارد که به دلیل سود نهفته در واردات، تلاش می کنند صنعت خودرو در مسیر واقعی خود قرار نگیرد.
کاهش تعرفه واردات خودرو به نفع چه قشری از جامعه است و چه تأثیری روی این صنعت دارد؟
در صنعت خودرو به طور خاص مسئله این است که بازی با تعرفه به نفع بسیاری از واردکنندگان می شود.
صنعت ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram

آخرین اخبار عمومی

آخرین اخبار فرارو

اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@