رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش مطرح کرد

دریافت خبر : سه‌شنبه 22 اسفند 1396 ساعت 9:59

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: علت افت نمرات دانش آموزان خصوصاً در سال های اول متوسطه به دلیل عدم یادگیری نیست بلکه گسستی که در نحوه سنجش اتفاق می افتد باعث این افت می شود.
به گزارش فارس، عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت نقش سنجش در فرایند یاددهی و یادگیری اظهار داشت: ارزشیابی بخش مهمی از فرایند یاددهی و یادگیری است و این بخش در سند تحول آموزش و پرورش استان نیست نقش پررنگی دارد و در ساحت های شش گانه سند تحول مطابق الزاماتی که برای یادگیری مطلوب آمده است، سنجش نقش عجین شده ای با این ساحت ها دارد.
وی با اشاره به تاریخچه ارزشیابی در آموزش و پرورش گفت: دوره ای ارزشیابی به صورت امتحانات پایانی دیده می شد و ما شاهد برگزاری امتحان های ثلث یا پایان سال تحصیلی بودیم و برنامه زمانی برای درس دادن و زمانی برای امتحان گرفتن در نظرگرفته شده بود که بزرگ ترین نمود آن پایان فرایند یاددهی در اردیبهشت ماه و شروع فرایند امتحانات در خردادماه بود؛ اما در حال حاضر ارزشیابی بخشی از فرایند یاددهی و یادگیری شده است و ارزشیابی توأمان با یادگیری اتفاق می افتد.
این مقام مسئول به شیوه های مختلف ارزشیابی اشاره کرد و گفت: ارزشیابی ها در حال حاضر به سه دسته تقسیم می شود؛ ارزشیابی فرایند محور که در طول فرایند یاددهی اتفاق می افتد؛ ارزشیابی نتیجه محور که بر اساس آزمون است و شیوه امتحانات نهایی بر این اساس است که در پایان هر دوره از دانش آموزان چنین آزمونی گرفته می شود و ارزشیابی تلفیقی که ترکیبی از این دو ارزشیابی است و در پایان سال تحصیلی با تلفیق ارزشیابی نتیجه محور و فرایند محور، میزان یادگیری فرد مشخص می ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram

آخرین اخبار اجتماعی

آخرین اخبار تابناک

اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@