به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
"حسن زاهدی" در گفتگو با شهرفرنگ با اشاره به نقش صدا در فیلم "بودن یا نبودن" گفت: هنر صدابردار بر این است که از مجموع صداها طوری استفاده کند که همه چیز شنیده شود.
او با بیان اینکه وظیفه صدا بردار این است که کنار بازیگر باشد، گفت: امروزه صدابردار خوب کمتر پیدا می شود.
زاهدی گفت: صدابرداری نهایتی ندارد.
او به صدابرداران جوان توصیه کرد کمتر از میکروفون ای "هاش اف"(میکروفون های بی سیم) کمتر استفاده کنند و کمی از خلاقیت به خرج دهند.
زاهدی با بیان اینکه پیش از این صدابردار واحد دوبلاژ در سازمان صدا و سیما بوده است، از تجربه صدابرداری در سریال "میرزا کوچک خان جنگلی" گفت و افزود: صدا برداری در استودیوی دوبله و صدابرداری در سینما و سر صحنه (فضای باز) هر کدام مشکلات خودش را دارد.
او که 50 سال را در حرفه صدابرداری گذرانده است، گفت: دوبله خوب 70 درصد مدیون صدابردار و مدیر دوبلاژ است. تنها تکنیک نیست که صدا را در دوبله "سینک" (همزمانی صدا و تصویر) می کند بلکه دقت و ظرافت صدابردار هم تاثیر گذار است.
زاهدی با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی خوب است اما نباید از آن سوء استفاده کرد، گفت: اگر هنرمندان و صدابرداران از تکنولوژی استفاده می کنند نباید دقت آنها کم شود.
او گفت کارکردن با کارگردانی که صدا را می شناسند راحت تر است.
پیشکسوت حرفه صدابرداری با بیان اینکه دو سال است که بیکار است، گفت: برخی بیکاری ها به انتخاب و صلاح صدابردار و خودِ افراد است.

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار