در حالی که انتقادها از توسعه بی برنامه مسیر دوچرخه ها در تهران حکایت دارد شهرداری تهران در اقدامی جدید این مسیر را به برخی از پیاده روها نیز کشاند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا ، کشورهای پیشرفته در مدیریت شهری برای تشویق مردم به استفاده کمتر از خودروی شخصی در درجه اول زیرساخت های حمل و نقل عمومی همچون مترو و اتوبوس را توسعه داده و در کنار آن استفاده از سایر مودهای حمل و نقل انفرادی را به عنوان روش تکمیلی ترویج و تبلیغ می کنند که یکی از این موارد دوچرخه است.
این در حالی است که کشور ما به ویژه در پایتخت برای ترویج استفاده از حمل و نقل عمومی به جای توسعه زیرساخت های مترو و اتوبوس ابتدا مردم را تشویق به استفاده از دوچرخه می کنند و حتی مسیر معابر اصلی و فرعی که در وضعیت موجود محدودیت فضا برای عبور خودروها دارد را به مسیر دوچرخه اختصاص می دهند که حاصل چنین اقدام نسنجیده این می شود که در مسیرهای پر فراز و نشیب تهران جای دوچرخه ها را موتورسیکلت می گیرد.
محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران در این باره می گوید در شرایط کنونی، بدون انجام مطالعات غیرسفارشی و توجه به تجارب منفی گذشته، نبود زیرساخت های لازم و امن و قبل از توسعه خطوط مترو نباید در تمام شهر تهران برای توسعه خطوط دوچرخه سواری هزینه های بی فایده کرد.
وی با اشاره به این که شهرداری از این همه تجربه تلخ و خسارت بار درس نگرفته است و همچنان بدون مطالعه دست به احداث و جمع آوری این خطوط می زند، عنوان کرد که مدیریت شهری با آزمون و خطا در این خصوص عمل کرده و اجرای سلیقه ای و غیرکارشناسی مسیرهای دوچرخه به شکست ختم می شود اما باز هم همان تجربه تکرار می شود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این مطلب که پروژه دوچرخه در شهر تهران محکوم به شکست ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار