هضم غذاهای مختلف در سیستم گوارشی می تواند به کنترل وزن کمک کند.

به گزارش مشرق، در واقع مدت زمان هضم غذاها به مواردی چون سلامت فیزیکی، متابولیسم، سن و حتی جنسیت فرد نیز بستگی دارد، اما در حالت کلی هضم بعضی غذاها زمان زیادی نمی برد در حالی که بعضی غذاها مدت بیشتری برای هضم در دستگاه گوارش نیاز دارد.
 اطلاعات درباره مدت زمان هضم انواع غذاها به داشتن یک برنامه غذایی متعادل نیز کمک می کند.
به عبارتی دیگر هضم غذا از لحظه خوردن غذا و تبدیل شدن آن به قطعات ریز شروع می شود و تا انتقال آن از طریق سیستم روده ای به رگ های خونی ادامه دارد.
کسانی که میخواهند وزن کم کنند یا می خواهند وزنشان ثابت بماند باید مدت زمان هضم غذاها را بدانند.
غذاهای سریع هضم
افراد زمانی که غذاهای سریع هضم را می خورند بیشتر از حد غذا می خورند، زیرا بلافاصله بعد از خوردن، غذا هضم می شود و فرد خیلی زود احساس گرسنگی می کند. این غذاها خیلی زود انرژی و به عبارتی دیگر سطح گلوکز را بالا می برد. بالا رفتن سطح انرژی بدن خوب است اما اگر سطح گلوکز بالا برود و استفاده نشود باقیمانده گلوکز تبدیل به چربی در بدنشان می شود.
غذاهای کند هضم
غذاهای کند هضم سطح قند خون را آرام بالا می برند و به بدن انرژی ثابت و متعادل می دهد. اما اگر همیشه غذاهای کند هضم مصرف کنند، دستگاه گوارش دائم، در حال تلاش است و این برای بدن سخت می شود.
به پیشنهاد متخصصان غذاهای سریع و کند هضم را نباید در یک وعده ترکیب کنیم و همینطور بلافاصله بعد از غذاهای کند هضم، غذاهای سریع هضم نخوریم و تا زمانی که هضم غذا تمام نشده به هیچ وجه نباید معده را دوباره پر کنیم.
 وعده های صبحانه و شام باید ساده و به عبارتی جز غذاهای زود هضم باشد. به این علت که صبح ها خیلی زود ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار