آهنگساز فیلم سینمایی «ردخون» با اشاره به بُن مایه مشترک موسیقی این اثر سینمایی با فیلم «ماجرای نیمروز» درباره تغییر رنگ آمیزی موسیقی این اثر با کار قبلی توضیحاتی ارائه کرد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آهنگساز فیلم سینمایی «ردخون» با اشاره به بُن مایه مشترک موسیقی این اثر سینمایی با فیلم «ماجرای نیمروز» درباره تغییر رنگ آمیزی موسیقی این اثر با کار قبلی توضیحاتی ارائه کرد.
حبیب خزاعی فر آهنگساز فیلم سینمایی «رد خون» که این روزها در میان استقبال مخاطبان روی پرده سینماهاست با اشاره به انگیزه های خود برای ساخت موسیقی این فیلم گفت: بن مایه موسیقی فیلم رد خون با آنچه مخاطبان از موسیقی فیلم ماجرای نیمروز به یاد داشتند، دارای نشانه های مشترکی است، چرا که فیلم رد خون در ادامه تفکراتی است که در فیلم قبلی محمدحسین مهدویان موردتوجه قرار گرفته بود بنابراین نمی شد که فضای موسیقایی فیلم تغییر پیدا کند.
وی ادامه داد: شنونده موسیقی فیلم «ماجرای نیمروز» با چارچوبی همراه بود که عمدتا روی سازهای زهی و پیانو متمرکز بود اما در موسیقی فیلم «رد خون» که از فضای اکشن تر و حادثه ای تری برخوردار است، تلاش کردم تا با استفاده از سازهای بادی برنجی و همچنین سازهای کوبه ای، فضایی را ایجاد کنم که در عین وفاداری به بن مایه اصلی موسیقی فیلم «ماجرای نیمروز» وارد فضای جدید شنیداری هم بشود که برای مخاطب می تواند دربرگیرنده تجربه های متفاوتی باشد.
این آهنگساز سینما که بیش از ۱۵ سال است با محمدحسین مهدویان در آثارش همکاری می کند، در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد: اساسا فضای موسیقایی فیلم هایی که به نوعی مرتبط با تاریخ معاصر هستند، چارچوبی دارد که طبق آن آهنگساز باید با استفاده از یک قالب ارکسترال با مفهوم و معنای داستان همراه شود و این یک نکته اجتناب ناپذیر و ناگزیریم از آن پیروی کنیم. به همین منظور در قالب ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار