معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت گفت: مردم برای استعلام از گارانتی لوازم خانگی بزرگ و موبایل می توانند از ۲ روش استفاده کنند.

سید جواد احمدی خضربیگی معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، با بیان اینکه سازمان حمایت در طول سال های گذشته شکایت های زیادی راجع به کیفیت نامناسب خدمات پس از فروش و کارت های گارانتی تقلبی از سوی مصرف کنندگان دریافت کرده است، خاطرنشان کرد: این قضایا باعث شده است که گارانتی کالا های گوناگون به عنوان خدمتی بی فایده و تشریفاتی در اذهان عمومی مردم تجسم پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه شیوع گارانتی های بی اعتبار گفت: این مسئله سازمان حمایت را ناچار به ساماندهی خدمات پس از فروش کرده است و در همین راستا سامانه ای به نام سامانه جامع گارانتی پیاده سازی شده که تولیدکنندگان و واردکنندگان اجناس سرمایه ای و مصرفی بادوام علی الخصوص لوازم خانگی و موبایل ملزم به اخذ شناسنامه گارانتی از سامانه جامع گارانتی هستند.
الزام واردکنندگان و تولیدکنندگان به ثبت نام در سامانه جامع گارانتی
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت با عنوان اینکه واردکنندگان بدون اخذ شناسنامه گارانتی اجازه ثبت سفارش واردات را پیدا نمی کنند، افزود: تولیدکنندگان داخلی به علت اجبار قانونی که برای نصب شناسه کالا و شناسه رهگیری برای روی اجناسشان وجود دارد، اخیرا همکاری مطلوبی در جهت اخذ شناسنامه گارانتی از خود نشان داده اند.
احمدی خاطرنشان کرد: با الزام به اخذ شناسنامه گارانتی از سوی تولیدکنندگان و واردکنندگان این امکان برای مشتریان فراهم خواهد شد تا به وسیله کد رهگیری مندرج در محصول، استعلام از اصالت و تقلبی نبودن گارانتی کالای مد نظر را به عمل بیاورند.
2 روش استعلام برای تقلبی ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار