عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره سرداب مشهور سامرا گفت: این سرداب، محل ولادت امام زمان (عج) است و قداست خاص خود را دارد، اما متن مُتقنی درباره آغاز غیبت آن حضرت از این سرداب نداریم.

به گزارش مشرق ، آیت الله نجم الدین طبسی که دوشنبه شب در نشست «بررسی ادلّه ولادت حضرت بقیت الله الاعظم (عج)» سخن می گفت با اشاره به نامه امام عسکری (ع) به احمد بن اسحاق قمی – که در کتاب «کمال الدین» مرحوم صدوق آمده است – اظهار کرد: حضرت در این نامه، خبر به دنیا آمدن فرزند خود را به اطلاع احمد بن اسحاق قمی رساندند و فرمودند این خبر را به تو می دهیم تا خداوند تو را به این ولادت شاد کند، همان گونه که پروردگار متعال، ما را نیز به این ولادت شاد و خوشحال کرد، اما خبر این ولادت را از دگراندیشان پوشیده نگاه دار.
استاد درس خارج مهدویت حوزه های علمیه افزود: عداوت و انحراف دشمنان دین تا آن جا بوده که برخی مانند ابن تیمیه، اصل ولادت آن حضرت را انکار می کنند و برای تثبیت این شبهه، دروغی را به محمد بن جریر طبری به عنوان عالِم علم تاریخ نسبت می دهند.
وی اضافه کرد: البته مراجعه دقیق به تاریخ طبری هم نشان می دهد که ادعای این شبهه افکنان، بی پایه و اساس است.
آیت الله طبسی همچنین با بیان اینکه بحث سرداب مشهور سامرا محل زندگی دو امام معصوم (ع) و همچنین تولد حضرت صاحب الامر(عج) بوده است گفت: تعبیری که از این سرداب درباره آغاز غیبت امام زمان (عج) از آن مکان می شود، در متون شیعی نیامده، اما در عین حال آن مکان به عنوان محل ولادت امام عصر (عج)، قداست خودش را دارد.
وی تصریح کرد: ما برای اثبات ولادت امام زمان (عج) به متون مستند ارجاع می دهیم و بر اساس آن استدلال می کنیم، چراکه بر اساس این متون، برخی افراد حضرت را دیده و در این باره روایت های متعددی بیان کرده اند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: بخش دیگری از استدلال، به رفتار خانواده نوزاد ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار