پتاسیم را جدی بگیریم

دریافت خبر : یکشنبه 06 فروردین 1396 ساعت 18:23
یک متخصص تغذیه گفت: پتاسیم یونی است که در بسیاری از غذاها یافت می شود و باید آن را در برنامه غذایی جای داد تا سلامت فرد حفظ شود. در افرادی که دچار کمبود یون و یا اضافه بار یون پتاسیم هستند، این مساله می تواند به صورت فلج عضلانی نمایان شود. امروز اکثر مردم در رژیم غذایی خود سدیم زیاد و پتاسیم کمی استفاده میکنند که ممکن است برای آنها مشکل ساز شود، ساختار و عملکرد اولیه پتاسیم در بدن به چند بخش: تشکیل عضلات و نگهداری و حرکت آنها، اجازه دادن به کلیه ها برای پاک سازی خون، ترکیب پروتئین ها, مدیری کردن قلب و نگهداری از عملکرد سلول؛ تقسیم میشود. دکتر پیام فرح بخش متخصص تغذیه با بیان این مطلب که یون پتاسیم از املاح بسیار مهم است، ادامه داد: پتاسیم یونی است که در بسیاری از غذاها یافت می شود و باید آن را در برنامه غذایی جای داد تا سلامت فرد حفظ شود. در افرادی که دچار کمبود یون و یا اضافه بار یون پتاسیم هستند، این مساله می تواند به صورت فلج عضلانی نمایان شود. این متخصص تغذیه تصریح کرد: در موارد خاص توصیه می کنیم فرد، یون پتاسیم را کمتر یا بیشتر مصرف کند. به عنوان مثال وقتی شخصی بیماری قلبی ، ...


اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
  • قدوس نبود استرشوند باخت!

    منجیل خبر |
  • رتبه ششمی کاروان ایران در پایان روز دوم + جدول

    اکوفارس |
  • تصمیم بزرگ شهید «کاظم نجفی رستگار»

    تابناک |
  • بررسی تخصصی خیانت در روابط گوناگون

    بانو |
  • زنانه سیاست کنید! گوناگون

    بانو |
  • خروج مایع منی با ادرار گوناگون

    بانو |
  • چالشی به نام تعدد زوجین گوناگون

    بانو |
  • چهارمین تیزر «ریچارد سوم اجرا نمی شود» منتشر شد

    خبرگزاری آنا |
  • اعلام رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی سراوان

    خبرگزاری آنا |
  • فیلم یوفا به مناسبت انتخاب بازیکن فصل

    جهان پهلوانان |
  • مسکن در تهران طی ۴ ماه چقدر گران شد؟

    تابناک |
  • انتقام خونین مرد عصبانی از زن خیانتکار

    تابناک |
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@