مسئولان شهرداری در انتظار آزادسازی سهم دولت از اوراق مشارکت توسعه حمل و نقل عمومی هستند و معتقدند که چرخ توسعه مترو و نوسازی ناوگان فرسوده اتوبوسرانی با ۲۰۰ میلیارد کنونی به کندی می چرخد.
به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، روز شنبه اول آذرماه درست روزی که مهلت آزادسازی پول حاصل از آزادسازی اوراق مشارکت توسعه حمل و نقل تهران به پایان می رسید، سرانجام با فشار رسانه ها شاهد گشایش قفل ۴ ماهه بلوکه شدن پول اوراق مشارکت در حساب بانک عامل بودیم.
روابط عمومی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، در واکنش به این اتفاق با ارسال اطلاعیه ای اعلام کرد: خوشبختانه پس از ۱۲۵ روز انتظار، به مدد پیگیری های صورت گرفته و همراهی دست اندرکاران مربوطه، بانکی که عاملیت عرضه و فروش این اوراق را برعهده داشته است، موافقت خود را برای آزادسازی و واریز بخشی از مبلغ ۱,۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ بر اساس وثیقه های ارائه شده از سوی شهرداری تهران را اعلام کرد تا جهت هزینه کرد در موضوع مشارکت، در اختیار شرکت های مترو و اتوبوسرانی قرار گیرد. اما پولی که بانک عامل برای واریز آن در این برهه حساس قول پرداختش را داده است، تنها ۲۰۰ میلیارد تومان است، یعنی تنها بخشی از پول آن هم از سهم ۵۰ درصدی شهرداری تهران، در حالی که بانک می تواند با استناد به سهم ۵۰ درصدی دولت در پرداخت اصل و سود مبلغ اوراق مشارکت طرح های ملی و با توجه به موضوع ضمانت های قوه مجریه، مبلغ ۷۵۰ میلیارد تومان دیگر از محل وجوه اوراق را به سرعت آزاد کند تا روند ارائه خدمات زیرساختی در حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت، سرعت بیشتری بگیرد.
نمی توان با پول امروز به انجام کار فردا با همان قیمت قبلی ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار