باید رقابت ها را از نظام آموزشی به ویژه ابتدایی حذف کنیم

دریافت خبر : دوشنبه 29 مرداد 1397 ساعت 18:20
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: باید رقابت ها را از نظام آموزشی به ویژه ابتدایی حذف کنیم و معلمانی پرورش دهیم که این نگرش را در جامعه توسعه دهند که توفیق امری جمعی است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در نشست تخصصی کارورزی دانشگاه فرهنگیان، رهرو راه بودن و گام برداشتن در مسیر اولیاء و انبیای الهی را از لوازم دوست داشتن اهل بیت(ع) دانست و اظهار کرد: منبع اصلی برای فراگیری اصول و الگوی معلم و شاگردی و شیوه های راهبری، کتاب وحی است.
وی خطاب به اساتید کارورزی، ادامه داد: تأثیر راهبر در بحث کارورزی بسیار با اهمیت است؛ دانشجومعلم در تمامی زمانی که تحت هدایت شماست از شما تأثیر می پذیرد و تجربه کسب خواهد کرد.
حکیم زاده، استادان کارورز و کارورزی را به سبب تأثیر در شکل دهندگان آینده جامعه ایران و جهان تأثیرگذار ترین کار برشمرد و افزود: استادان کارورزی حلقه های واسط میان معلم باتجربه و دانشجو معلم هستند و با تنظیم رابطه و ایجاد درک درست از معلمی به دانشجومعلمان می آموزند چگونه معلم باشند و نسل آینده را بسازند.
وی با تأکید بر اهمیت قدردانستن و احترام به تجارب معلمان، خاطر نشان کرد: استاد کارورز علاوه بر انتقال هنر معلمی و کلاس داری می تواند منابع خوب برای دریافت راهکار به دانشجو معرفی کند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، ویژگی های شخصیتی را مهم ترین صلاحیت لازم معلمی برشمرد و گفت: معلمان با ویژگی های شخصیتی شان در ذهن ها ماندگار می شوند.
وی با بیان اینکه آماده سازی دانشجومعلمان برای تدریس تنها یک بعد تربیتِ معلم شایسته است، تصریح کرد: بعد روانی و عاطفی، جو اجتماعی و تعاملی، بعد فیزیکی و آکادمیک 4 بعد مدرسه است که در تربیت معلم باید آنها را دید.
حکیم زاده اضافه کرد: شاید مهم ترین جنبه آمادگی و کسب مهارت معلمی توجه به بعد عاطفی و ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@