آپشن خودرو های رانا، دنا و پژو ۲۰۶ صندوقدار V8 مجددا تغییر کرد [به روز رسانی]

دیجیاتو چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۳:۲۲

امکانات ایمنی و رفاهی و آپشن خودرو های داخلی یکی یکی حذف می شوند و برخی کارشناسان معتقدند که خودروسازان داخلی این روزها برای صرفه جویی در هزینه تولید به حذف آپشن ها یا جایگزینی برخی قطعات بی کیفیت متوسل شده اند، اما برخی دیگر نیز کمبود مواد اولیه در اثر تحریم ها را زمینه ساز این تغییرات می دانند. در همین رابطه اما ایران خودرو به تازگی با انتشار اطلاعیه هایی در وب سایت خود، از عدم امکان تحویل دنا با امکانات قبلی خبر داده است و حالا به نظر می رسد که این خبر زمینه ساز ارائه نسخه کم آپشن تری از دنا باشد.
این رویه که از حذف زه ضربه گیر در پراید آغاز شد به محصولات گروه صنعتی ایران خودرو نیز سرایت پیدا کرد. پس از آنکه ایران خودرو دنا پلاس را با دو تیپ چهار کیسه هوا و دو کیسه هوا به بازار معرفی کرد و با گذشت زمان نسخه چهار کیسه هوا را از فهرست فروش خود حذف کرد حالا تصمیم گرفته است برخی امکانات ایمنی نظیر ترمز دیسکی عقب را از فهرست پژو پارس LX نیز حذف کند.
در این زمینه برخی از مشتریان محصولات داخلی از حذف ضبط صوت و زه ضربه گیر گرفته تا رینگ اسپرت و سیستم سخنگوی عیب یاب برخی خودروها گله می کنند و اینکه اگر مشتری خواهان نصب برخی از این قطعات باشد باید هزینه جداگانه ای را به خودروساز بپردازد چرا که این قطعات آپشنی به حساب می آید که مشتری باید وجه آن را جداگانه پرداخت کند
چند روزی است ایران خودرو با انتشار اطلاعیه هایی در وب سایت خود، از عدم امکان تحویل دنا با امکانات قبلی خبر داده است. براین اساس دنا با کد کلاس ۷۰۱۱۲ تولید می شود و به جای داشتن رینگ آلیاژی آلومینیومی به رینگ فولادی و قالپاق مجهز است. همچنین کروز کنترل که ...

سرخط اخبار