افزایش ۵۰ درصدی حمل فله توسط کشتیرانی ایران

دریافت خبر : یکشنبه 23 مهر 1396 ساعت 9:8
افزایش ۵۰ درصدی حمل فله توسط کشتیرانی ایران

سرویس کسب وکار -
علی اکبر غنجی با بیان اینکه در بین شیوه های مختلف حمل دریایی، بخش حمل فله از نظر اقتصادی به صرفه ترین است، اظهار کرد: از ویژگی های بارز صنعت حمل فله، فعالیت به صورت ترمپ بوده و مسیرها از قبل مشخص نیست در نتیجه محاسبه هزینه ها تقریبا در تمامی سفرها منحصربه فرد است به قسمی که جهت حفظ سودآوری، معمولا سفرهای چند ضلعی تدارک دیده می شود.
به گزارش تجارت نیوز، مدیر عامل شرکت حمل ونقل فله کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: عدم موازنه معمول بین سفرهای رفت و برگشت از دیگر ویژگی های این بخش کشتیرانی است و به ندرت پیش می آید که بنادر مبدا صادرکننده محمولات فله، واردکننده همان نوع محمولات نیز باشند لذا، سفرها به ندرت به صورت رفت و برگشت (با بار) تدارک دیده می شوند.
وی با اشاره به رکود سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ در بخش فله گفت: بخش حمل فله وضعیتی به مراتب بدتر را نیز تجربه کرده است به طوری که به رغم بهبود نسبی بازار حمل کانتینری، بخش حمل فله در سال ۲۰۱۶ بدترین سال را پشت سر گذاشت و مواقعی را شاهد بودیم که شاخص BDI حتی به پایین تر از ۳۰۰ واحد نیز افت کرد که در تاریخ صنعت کشتیرانی بی سابقه بوده است.
مدیر عامل شرکت حمل ونقل فله کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: به طور کلی بخش فله خشک برای رسیدن به نقطه سربه سر نیازمند سطح حداقلی حدود ۱۳۰۰ واحد برای شاخص BDI است و این در حالی است که با توجه به رشد شاخص ها در اوایل سال ۲۰۱۷، ادامه شاخص مجددا افت پیدا کرد و پس از رسیدن به حدود ۷۰۰ واحد، در اوایل تابستان دوباره روندی صعودی را طی کرده و اکنون حدود مقادیر ۱۴۰۰ واحد را نشان می دهد.
مدیرعامل شرکت حمل و نقل فله سپس به شرایط ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@