ارتش آمریکا با همکاری اوبر و دانشگاه تگزاس در آستین، در مورد هواپیماهای عمودپرواز الکترونیکی مطالعه می کند تا به دانش لازم برای ساخت هلیکوپتر بی صدا دست یابد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از زومیت، ارتش ایالات متحده ی آمریکا در تلاش است مشخصه های صوتی هواپیماهای عمودپرواز الکتریکی (eVTOL) و البته روتورهای هم محوره را مورد مطالعه قرار دهد تا برای ساخت هلیکوپترهایی که سروصدای کم تری ایجاد می کنند و می توانند مخفیانه تر پرواز کنند، قدم بردارد.
هلیکوپتر مزایای فراوانی دارد؛ بااین حال یکی از اشکالاتی که به آن وارد می شود، سروصدای زیادی است که به هنگام پرواز کردن ایجاد می کند. این سر و صدا نتیجه ی آن چیزی است که کارشناسان با نام اثر متقابل پَره-ورتکس (Blade-Vortex Interaction یا BVI) خطاب می کنند؛ جایی که پره ی روتور به فعالیت درون ورتکسی (گردابه ای) که به دلیل چرخش پره ی اصلی ایجاد شده است ادامه می دهد.
آنچه در پاراگراف بالا گفتیم توضیح ساده ی فرایند است و چیزی که در عمل اتفاق می افتد، پیچیدگی بسیار بیشتری دارد. هلیکوپتر تعدادی پره ی طویل، باریک و قابل انحناء دارد که در سرعت بالا و فاصله ی کم با یکدیگر به چرخش درمی آیند؛ آیرودینامیکی که وضعیت هر یک از این پره ها نسبت به پره ی دیگر را توضیح می دهد بسیار پیچیده است.
فرماندهی توسعه ی توانایی های جنگی ارتش ایالات متحده (DEVCOM) و آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش ایالات متحده در همکاری با شرکت اوبر و دانشگاه تگزاس در آستین، در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که از نگاه علم صوت شناسی مشغول مطالعه روی وسایل نقلیه ی عمودپرواز الکتریکی هستند؛ وسایلی که از چند روتور کوچک بهره می برند که در سیستمی واحد توزیع شده اند.
هدف سازمان های اعلام شده این است که ازطریق نتایج حاصل از این مطالعه ها بتوانند هلیکوپتری کاملا بی صدا برای میدان نبرد بسازند. ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار