کوچ مشتریان از بازار خودرو

دریافت خبر : جمعه 31 فروردین 1397 ساعت 0:24

به گزارش « تابناک یزد »، رکود بر بازار خودروی ایران در شرایطی سایه ای سنگین افکنده که از نمایندگی های فروش خودروسازان بوی رونق به مشام می رسد. 
فروش خودرو در نمایندگی خودروسازان رونق گرفت
به گزارش دنیای اقتصاد، رکود بر بازار خودروی ایران در شرایطی سایه ای سنگین افکنده که از نمایندگی های فروش خودروسازان بوی رونق به مشام می رسد. اگر این روزها سری به بازار خودرو زده باشید، حتما متوجه بی رونقی و رکود سنگین حاکم بر نمایشگاه ها شده اید، رکودی که هرچند مدت هاست رخ داده، اما در هفته های ابتدایی امسال، پررنگ تر از قبل به نظر می رسد.در باب چرایی این رکود، دلایل مختلفی مطرح می شود، از جمله اینکه مشتریان معمولا در ابتدای سال به سراغ خرید خودرو نمی روند.
دلیل دیگری که این روزها در مورد استقبال ضعیف مشتریان از بازار خودرو مطرح می شود، نوسان در بازار ارز است، چه آنکه گفته می شود نبود تصویری شفاف از آینده این بازار، خرید و فروش خودرو را نیز (در بازار آزاد) تحت تاثیر قرار داده است. با این حال اما کارشناسان معتقدند اصلی ترین دلیل سردی بازار خودرو، کمبود نقدینگی و پایین بودن قدرت خرید بیشتر مشتریان ایرانی در کنار بالا بودن قیمت خودروها است.
به عبارت بهتر، بخش اعظم مشتریان توان خرید خودروی دلخواه خود را نداشته و از همین رو توان قدم گذاشتن به بازار خودرو را ندارند. این در شرایطی است که از آن سو کسب و کار نمایندگی های فروش خودروسازان با وجود رکود بازار، از رونق بالایی برخوردار بوده و ظرفیت طرح های پیش فروش آنها به سرعت تمام می شود. ویژگی بارز این طرح ها این است که مشتریان قیمت خودرو را در بیش از یک مرحله پرداخت می کنند؛ بنابراین آنهایی که ...

اخبار پیشنهادی:
    •   
    • به اشتراک گذاری :
    • facebook
    •  
    • twitter
    •  
    • کلوب
    •  
    • فیس نما
    •  
    • لینکیداین
    •  
    • googleplus
    •  
    • googleplus
    •  
    • telegram
    اشتراک در خبرنامه تی نیوز

    با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

    @

    آخرین اخبار استانهابستن

    مشاهده همه اخباراخبار استانها ←

    آخرین اخبار تابناک بستن

    مشاهده همه اخباراخبار تابناک←