چقدر میوه باید در روز مصرف کنیم؟

دریافت خبر : پنجشنبه 21 تیر 1397 ساعت 20:37
چقدر میوه باید در روز مصرف کنیم؟

یک برنامه غذایی که در آن جایگاه ویژه ای برای میوه در نظر گرفته شده باشد، می تواند خطر بروز برخی از بیماری ها را کاهش دهد.
به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، بدون شک نمی توان از اهمیت میوه در رژیم غذایی چشم پوشی کرد.
یک برنامه غذایی که در آن جایگاه ویژه ای برای میوه در نظر گرفته شده باشد، می تواند خطر بروز برخی از بیماری ها را کاهش دهد.
هرچند برخی از مردم نگران قند موجود در میوه ها و نگران از آسیب رسان بودن این میزان قند دریافتی از این طریق هستند.
به همین علت، پرسش اصلی و رایج این است که یک رژیم غذایی سالم و اصولی، باید چه میزان میوه در خود جای داده باشد و آیا زیاده روی در مصرف آن می تواند مضر باشد؟
در این مقاله، به بررسی این موضوع می پردازیم.
میوه ها، غنی از مواد مغذی هستند
هرچند ترکیب موادمغذی میوه ها در مقایسه با یکدیگر بسیار متفاوت است، اما در همین تفاوت ها نیز لطفی نهفته می باشد.
ویتامین C ،B9 و پتاسیم از مهم ترین ریزمغذی های میوه ها به حساب می آیند که اغلب مردم این ریزمغذی ها را به میزان کافی دریافت نمی کنند.
در بین میوه ها، مرکباتی چون پرتقال، گریپ فروت، لیموشیرین و لیموترش غنی از اسیدفولیک می باشند به طوری که یک عدد پرتقال بزرگ (تقریبا معادل یک لیوان پرتقال قطعه قطعه شده بدون پوست به وزن 180 گرم) حاوی 55 میکروگرم اسیدفولیک (تامین کننده 14 درصد از نیاز روزانه به ویتامین اسیدفولیک یا همان B9 در یک فرد بزرگسال) و 96 میلی گرم ویتامین C می باشد.
ویتامین C، ویتامین مهمی در امر بهبود سیستم دفاعی بدن می باشد به طوری که در تنظیم فعالیت نوتروفیل ها (یکی از اجزای مهم سلولی سیستم ایمنی) مانند افزایش کموتاکسی (حرکت ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@