وقتی افسرده هستیم چگونه ورزش کنیم؟

دریافت خبر : پنجشنبه 25 مرداد 1397 ساعت 2:21
ورزش کردن تاثیرات بسیار مثبتی روی سلامتی جسم و روح انسان دارد. همچنین انجام تمریمات ورزشی می تواند آثار خوبی روی درمان افسردگی و دپرس بودن بگذارد و به کمک انسان در نبرد با افسردگی بشتابد.

به گزارش مشرق ، ورزش کردن می تواند روی وضعیت روحی و خلق و خوی افراد به خصوص وقتی که احساس دپرس بودن و افسردگی دارند تاثیرگذار باشد. این اتفاق با رها سازی چیزی به نام اندورفین در مغز انسان اتفاق می افتد. این اندورفین ها می توانند احساس خوبی را در ما ایجاد کنند چرا که اثرات جالب و بی نظیری بر روی مغز می گذارند.



حال آیا می دانستید ورزش کردن انرژی های مثبت زیادی دارد که به بهبود دپرس و افسردگی کمک می کنند؟ شاید شنیدن پاسخ بله بتواند مشوق خوبی برای شما باشد که هنگام دپرس بودن شروع به ورزش کردن کنید. البته نکته جالب اینجاست که اغلب اوقات شروع کردن می تواند بزرگ ترین مانع باشد.
حال می خواهیم به ۶ ترفند که می توانند به ورزش کردن هنگام افسردگی و دپرس بودن کمک کنند اشاره کنیم:
۱- کاری که از انجامش لذت می برید انجام دهید
این نکته را نادیده نگیرید چراکه بسیار مهم است. اگر اقدام به کاری کنید که از انجامش لذت می برید، احتمال انجام آن کار به طور کامل و دقیق بسیار بیشتر است و انگیزه بیشتری برای شروع آن دارید. البته این به این معنی نیست که ورزش کردن همیشه آسان و دلخواه خواهد بود. در واقع منظور این است که شما مجبور نیستید کاری که دوست ندارید و از آن لذت نمی برید را انجام دهید.
می توانید در مورد ورزش کردن متفاوت فکر کنید، به خصوص اگر فکر به انجام ورزش شما را می ترساند یا نگران می کند. لازم به ذکر است ورزش کردن به این معنی نیست که حتماً باید به باشگاه بدنسازی برویم یا حتماً باید بدویم. به این فکر کنید که چگونه می توانید زمان خود را در بیرون از خانه بگذرانید مثل دوچرخه سواری کردن، بازی کردن تنیس یا اسکیت سواری کردن و یا ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@