دور این خوراکی ها را خط بکشید تا فشار خون نگیرید

دریافت خبر : شنبه 02 تیر 1397 ساعت 23:47
برخی خوراکی ها در تشدید فشار خون افراد نقش مهمی دارند با کاهش مصرف این خوراکی ها می توان سلامتی را تضمین کرد.

آفتاب نیوز :
شما می توانید خطر ابتلا به فشار خون بالا را با اضافه کردن این مواد خوراکی به رژیم غذایی خود روزانه خود کاهش دهید.
تشخیص علائم فشار خون بالا ممکن است دشوار باشد اما درمان نشدن آن ها می تواند منجر به بروز مشکلات جدی مانند حملات قلبی و سکته مغزی شود؛ مواد خوراکی مختلف تاثیرات مثبت و منفی زیادی را در فشار خون بالا دارند.
از هر چهار نفر در انگلستان یک نفر به فشار خون بالا مبتلا است؛ برخی از غذا ها تاثیر منفی بر فشار خون بالا دارند؛ به طور مثال غذا های حاوی نمک زیاد فشار خون بالا را تشدید می کنند.طبق تحقیقات انجام شده مصرف بیش از اندازه نمک بزرگترین علت ابتلا به فشار خون بالاست؛ بزرگسالان نباید بیش از ۶ گرم نمک در روز مصرف کنند.
قسمت بیشتر نمکی که مصرف می کنیم، پنهان است در واقع بخشی از نمک را از طریق مصرف غذا های فرآوری شده مانند بیسکوئیت، نان ها، غلات صبحانه و غذا های آماده دریافت می کنیم همچنین پیتزای فریز شده یکی دیگر از غذا هایی است که افراد دارای فشار خون بالا باید از آن پرهیز کنند.
در سوی دیگر تعدادی از مواد خوراکی هستند که به کاهش فشار خون کمک می کنند؛ اسفناج، پسته و گشنیز از جمله این مواد خوراکی هستند.جاش اکس، محقق تغذیه می گوید: سال هاست که گشنیز در درمان تعداد زیادی از بیماری ها کاربرد داشته است.
به گفته وی در سال ۲۰۰۹، یک مطالعه به منظور شناخت خواص اصلی گشنیز آغاز شد. محققان دریافتند که کاهش فشار خون بالا از جمله مزایای مثبت این گیاه است.
مصرف میوه های تازه مانند هندوانه نیز می تواند به کنترل فشار خون کمک کند
وی می گوید: مصرف میوه های تازه (نه به صورت آب میوه، شیرینی یا میوه های کنسرو شده) یک راه ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram

آخرین اخبار سلامت

آخرین اخبار آفتاب نیوز

اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@