فراتر از مرسدس بنز و ب ام و؛ تویوتا با ارزش ترین برند صنعت خودرو جهان شد

دیجیاتو پنج شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۳

معیارهای گوناگونی برای رده بندی خودروسازان وجود دارد و می توان آنها را بر اساس آمار فروش، میزان سود، تعداد طرفداران در شبکه های اجتماعی و مواردی از این دست رتبه بندی کرد. فارغ از این فاکتورها شرکت های خودروساز با برند خود در بین مشتریان شناخته می شوند و می توان آنها را از روی وجهه و ارزش برندی که دارند، رتبه بندی کرد. موسسه Kantar Millward Brown که در زمینه تحلیل و ارزیابی بازار فعالیت می کند، اخیرا لیست 100 برند با ارزش جهان در سال 2019 را منتشر کرده؛ از میان خودروسازان این تویوتا است که بالاتر از همه ایستاده و عنوان با ارزش ترین برند خودرویی را به خود اختصاص داده است.
پس از تویوتا، مرسدس بنز و ب ام و در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. نگاهی گذرا به این رده بندی نشان می دهد که شرکت های خودروساز در مقایسه با دیگر کمپانی ها وضعیت مناسبی ندارند. برای مثال تویوتا جایگاه کلی 41 کسب کرده، حال آنکه مرسدس بنز و ب ام و به ترتیب در رتبه های کلی 54 و 55 دیده می شوند.
لیست صد برند با ارزش جهان در سال 2019 - رتبه های اول تا پنجاهم
لیست صد برند با ارزش جهان در سال 2019 - رتبه های پنجاه و یک تا صد
جالب اینکه سایر خودروسازانی که به لحاظ ارزش برند در جایگاه های بین چهارم تا دهم هستند، اصلا در میان 100 برند حضور ندارند. این برندها به ترتیب رتبه عبارتند از هوندا، فورد، نیسان، تسلا، آئودی، فولکس واگن و پورشه.
ده برند با ارزش خودرویی جهان در سال 2019
علاوه بر این از بین خودروسازان تنها فولکس واگن توانسته به لطف اتخاذ سیاست های جدید جایگاه خود را بهبود ببخشد؛ پورشه نیز که یکی از زیر مجموعه های متعدد فولکس به شمار می رود، با کنار ...

سرخط اخبار