Mastodon شبکه ی اجتماعی نسبتا نوپایی به شمار می آید که امروزه سر زبان ها افتاده و توانسته شمار درخورتوجهی از کاربران توییتر را به سمت خود جلب کند.

براساس گزارش برخی رسانه ها، شماری از کاربران پیشین توییتر ، به ویژه در هند، در حال مهاجرت به شبکه ی اجتماعی جدیدی هستند که مستودان (Mastodon) نام دارد. دلیل این موضوع چیست؟ مستودان چه ویژگی های شاخصی دارد که کاربران توییتر را به سمت خود کشانده است؟ در ادامه نگاهی به این شبکه ی اجتماعی جدید خواهیم انداخت و دلایل مهاجرت کاربران از توییتر به سمت مستودان را ذکر خواهیم کرد.
در سال ۲۰۱۶،  آیگن راشکو ، برنامه نویسی آلمانی، شبکه ی اجتماعی نسبتا نوپای مستودان را راه اندازی کرده است. مستودان را می توان سرویسی در حوزه ی بلاگ نویسی کوچک (میکروبلاگینگ)  به شمار آورد که بسیاری از ویژگی های توییتر را ارائه می دهد و رابط کاربری یکدست و جالبی دارد. آمار رسمی منتشرشده ی وب سایت این شبکه ی اجتماعی نشان می دهد هم اکنون ۲/۲ میلیون نفر در حال استفاده از مستودان هستند. محبوبیت مستودان روزبه روز در حال افزایش است؛ بااین حال فراموش نکنید این شبکه ی اجتماعی ازلحاظ محبوبیت هنوز فاصله ی بسیار زیادی با توییتر دارد. براساس آمار، بیش از ۱۲۶ میلیون نفر در سراسر دنیا به صورت روزانه از توییتر استفاده می کنند و این شبکه ی اجتماعی در ایران هم محبوبیت بسیار زیادی دارد.
برای مشاهده ی تصویر بالا در اندازه ی اصلی، روی آن کلیک کنید.
سؤالی که پیش می آید این است که مستودان چه تفاوت هایی با توییتر دارد؟ شبکه ی اجتماعی مستودان ازلحاظ ظاهری و حتی برخی عملکردهای اولیه، شباهت بسیار زیادی به توییتر دارد و ما را یاد آن می اندازد. در مستودان کاربران می توانند پیام هایی را ارسال کنند که از آن ها با نام «توت» یاد می شود. برای توت ها محدودیت ۵۰۰ حرفی در نظر ...

سرخط اخبار