آموزش وپرورش گرفتار کمبود معلم و مطالبات/دلایل عدم اجرای تحول بنیادین

دریافت خبر : یکشنبه 06 خرداد 1397 ساعت 8:11
عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس با تشریح دلایل عدم پیشرفت در اجرای سند تحول بنیادین گفت: مشکلات حاشیه ای اما مهمی همچون کمبود معلم و مطالبات به معلمان فرصتی برای اجرای سند تحول نمی گذارد.

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج ، هفته معلم امسال، دیدار فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب به شیوه ای متفاوت رقم خورد و رهبر انقلاب برای نخستین بار با حضور در دانشگاه فرهنگیان با دانشجومعلمان، اساتید دانشگاه و مسئولان آموزش وپرورش دیدار کردند.
در این دیدار رهبر معظم انقلاب پیرامون آموزش وپرورش به موضوعات مختلفی اشاره کردند که می توان سرفصل های آن را این گونه نام برد: سند تحول بنیادین: "مطالبه اصلی من از آموزش و پرورش این است که برای تحقق سند تحول، زمانبندی دقیقی معین و این سند اجرا شود".
معاونت پرورشی: "من بارها بر موضوع معاونت پرورشی تأکید کرده ام و انتظار این است وزیر محترم که فردی باانگیزه و بانشاط هستند، این موضوع را به طور جدی پیگیری کنند".
دانشگاه فرهنگیان: "دانشگاههای تربیت معلم باید از نظر کیفی و کمّی توسعه یابند زیرا تا چند سال آینده تعداد زیادی از معلمان بازنشسته می شوند و کشور با بحران کمبود معلم مواجه خواهد شد. متأسفانه در خصوص دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه های تربیت معلم کوتاهی شده است و این دانشگاه ها از لحاظ استاد، بودجه و فضای آموزشی دچار کمبودهای جدی هستند".
یکی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب، اجرای سند تحول بنیادین بود و درباره چرایی اجرای فقط 10 درصد از این سند سؤال داشتند؛ اگرچه سند تحول بنیادین در سال 91 مصوب و رونمایی شد اما در تمام سال های اخیر صرفاً اجرای آن در ساختار خلاصه شده است به گونه ای که شاهد تغییر نظام آموزشی به 6.3.3 بودیم و مراحل اصلی این سند وارد فاز اجرا نشده است.
در همین رابطه سید محمد بطحایی وزیر آموزش وپرورش می گوید "اخیراً در پایشی که از اجرای این سند انجام ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@