کالای ایرانی باید اعتماد مصرف کننده را جلب کند

دریافت خبر : یکشنبه 16 اردیبهشت 1397 ساعت 1:18
کالای ایرانی باید اعتماد مصرف کننده را جلب کند

سرویس بازار -
علیرضا مناقبی، رئیس مجمع واردات، با اشاره به نام گذاری سال جدید به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» اظهار داشت: ابلاغیه مقام معظم رهبری را باید فرمان فراگیری دانست که در ادامه تاکیدات ایشان بر بازپروری و تقویت اقتصاد ملی قرار دارد و در واقع جهتگیری کلان کشور را برای رهایی از «اقتصاد وابسته به نفت» نشان می دهد.
به گزارش تجارت نیوز ، وی ادامه داد: متاسفانه به محض طرح این موضوع، برخی تصور کرده اند که هدف آن است که مصرف کننده ایرانی را وادار به مصرف کالای ایرانی باید کرد و به همین جهت بر ضرورت محدود سازی واردات تمرکز کرده اند، این درحالی است که تجربه نشان داده که در اقتصاد، نمی توان رفتار مصرف کننده را برای مدت طولانی به صورت دستوری و ساختگی پیش برد. بلکه باید کالای ایرانی، اعتماد مصرف کننده را جلب کند.
به گفته مناقبی، رفتار مصرف کننده، برآیند مجموعه ای از مؤلفه های مختلف است و برای این که مردم به سمت کالای ایرانی رغبت نشان دهند، باید فاکتورهای متعددی را درنظر گرفت که مهمترین آن ها نسبت کیفیت و قیمت است.
وی اضافه کرد: مردم خواهان کالایی هستند که از لحاظ کیفیت، حداقل خواسته ها و نیازها را برآورده کند و اگر چنین کالایی از لحاظ قیمتی هم مطابق بودجه سبد خرید خانواده باشد، قطعا با رغبت به سمت آن کالا تمایل نشان می دهند ولی نکته اینجا است که نباید از مردم انتظار داشت که در مقابل کالای کم کیفیت یا فاقد خدمات، واکنش انتقادی نشان ندهند.
به گفته مناقبی، در بازار امروز، مصرف کننده، خود تبلیغ کننده کالا است و وقتی کالایی کیفیت مطلوب را نداشته باشد، به صورت خودکار در بازار متحمل افت فروش می شود. بنابراین کالای ایرانی برای ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@