تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پورش استثنایی گفت که جهت گیری سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی کشور پرهیز حداکثری از ایزولاسیون و تفکیک دانش آموزان و جهت دهی به سمت آموزش ها تلفیقی و خصوصا فراگیر سازی است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در نشست مشترک با مسئولین سازمان برنامه ریزی درسی و پژوهشکده کودکان استثنایی اظهار کرد: در نظام تلفیقی، جهت گیری اصلی آن است که دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس فراگیری به تحصیل مشغول شوند که در این مدارس، مدرسه و تمامی ارکان و عوامل آن خود را با دانش آموزان با نیازهای ویژه مناسب سازی کنند.
وی افزود: از جمله این مناسب سازی ها، مناسب سازی برنامه درسی است که خوشبختانه سازمان برنامه ریزی درسی به این مهم با تشکیل یک کارگروه همت گماشته است و آموزش و پرورش استثنایی با تمام وجود به این اقدام ارزشمند کمک خواهد کرد.
حسینی با تاکید بر اینکه برای اجرایی سازی و کیفیت بخشی به طرح تلفیقی- فراگیر باید تلاش نماییم تمام اجزا و ابعاد شیوه نامه ی تلفیقی – فراگیر که به تصویب شورا عالی آموزش و پرورش رسیده است عملیاتی شود اظهار کرد: گام بعدی تشکیل ساختار در سطح سازمان و نیز وزارتخانه است که در سطح سازمان 16 مشاور ملی و بخشی از نیروهای درون سازمان کارگروهی تشکیل خواهند داد که به اجرایی سازی طرح کمک خواهد کرد.
وی افزود: در سطح هماهنگی بین و برون سازمانی هم به زودی با تصویب شورای سازمان آموزش و پرورش شورای راهبری طرح تلفیقی-فراگیر در سطح ستاد و ادارات کل شکل خواهد گرفت که کمک شایانی به توسعه کمی و کیفی طرح خواهد کرد.
معاون وزیر با بیان ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار