علی غلامی با بیان اینکه خودرو حریم خصوصی نیست، گفت: حد حریم خصوصی، مرئا و منظر است، یعنی جایی که بقیه ببینند و بشنوند و در جریان قرار بگیرند، حالا اگر داخل ماشینی دیده می شود این حریم خصوصی نیست چون دیگران هم می توانند ببینند؛ متأسفانه برخی ها در خودرو خیلی خودمانی می شوند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، علی غلامی، رئیس دانشکده حقوق دانشگاه امام صادق(ع) در برنامه «بدون توقف» که 22 شهریورماه از شبکه سه سیما روی آنتن رفت در پاسخ به این سؤال که چرا برخی قوانین در قرآن هست و برخی نیست، تصریح کرد: همه حدود در قرآن نیامده، برخی از تعزیرات احکامش در قرآن گفته شده ولی خودش گفته نشده، اما اصل ملاک یک حکم به این است که در قرآن آمده باشد؟ یعنی اگر در قرآن نیامده و پیامبر(ص) فرموده بودند ارزش آن حکم پایین می آید؟ خود قرآن می فرماید هر چه پیامبر(ص) می گوید عین وحی است، چون می داند اگر این دین قرار است برای همیشه بماند باید 250 سال بعد از نزول هم احکامش تبیین شود وگرنه با کلیات قرآن بسیاری از چیزهایی که ما به دنبالش هستیم بیان نشده است.
وی اظهار کرد: برخلاف آنچه که برخی فکر می کنند، در قرآن به حجاب امر شده و دقیقا در خصوص پوشش سر به صراحت تأکید شده است. اگر در قرآن فعل امر و نهی آمده باشد دلالت می کند بر وجوب و اگر کسی از واجب تخطی کرد باید او را نهی از منکر کرد. حالا اگر قانونی در قرآن نیامده آیا آن را به عرف واگذار کردند؟ در ادبیات فقهی هست که تعزیر برای هر کار حرامی برعهده حاکم است و او می تواند تمام امور حرام را تعزیر کند، مثل دروغ، غیبت، بدپوششی، اینکه حاکم کدام یک از اینها را در قانون می آورد و چه مجازاتی تعیین می کند با خودش است. قاعده بعدی این است که حاکم بدون دخالت عرف کدام عمل را چه مجازاتی دهد.
بیشتر بخوانید:
اجراهای سلیقه ای درباره حجاب و بدحجابی
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در زمان ما حاکم شرع یعنی ولی فقیه شخصا این کار را نمی کند و آن را به مجلس محول کرده و مجلس به شورای ...

هر کدام از تگ‌های فوق را که مناسب این خبر نمی‌دانید، بازدن x آن را حذف کنید. از همکاری شما سپاسگزاریم.
سرخط اخبار